בניגוד למדיניות – ביהמ"ש סגר מועדון חשפנות

לאחר שפעל במשך שנתיים ללא רישיון עסק, נקבע כי המועדון ייסגר ובעליו נקנס ב-10 אלף שקלים. השופטת: "הפעלת עסק שלא עומד בתקן ההנדסי – אין להסכים עם זה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט בתל אביב, קבע כי מועדון חשפנות שפעל ללא רישיון עסק במהלך מעל שנתיים, לא יוכל עוד להמשיך להפעיל את העסק ללא רישיון והוציא צו סגירה שיכנס לתוקף שבועיים מהיום.

בנוסף, נקבע כי בעליו ישלמו קנס בסך 10 אלף שקלים.

"אין לאפשר עתירה לסגירת העסק במועד נדחה, כמו גם בעוצמת הפגיעה בערך החברתי המוגן של הפעלת עסק בתפוסה כה נרחבת של עשרות אנשים, כאשר הסירוב ההנדסי שריר וקיים, הינה עוצמה של פגיעה ממשית, שגם עמה אין להסכים".

המדובר במועדון שפעל ללא רישיון עסק וביקשו לסגור אותו, בדיון שהתקיים לפני כשבועיים, טענה העירייה שהמועדון אפילו לא הגיש בקשה לקבלת רישיון ושגם אם יגיש, אין לו היתכנות לקבל רישיון מכיוון שיש מדיניות של עיריית תל אביב שקובעת שלא יינתנו היתרים לצורך הפעלת מועדון חשפנות וביקשה צו סגירה מנהלי מידי וקנס.

להכשיר את השרץ

בית המשפט, שקיבל את הבקשה, ציין בגזר הדין כי תמוהה בעיניו העובדה שהבקשה להגשת רישיון עסק הוגשה רק ימים ספורים לפני מועד הטיעונים לעונש, כאשר באותה הנשימה נטען, כי הנאשם מתעתד לעזוב את העסק בחודש יולי שנה זו כאשר יובהר, כי עצם בגשת בקשה הינה תקפה פרוצדוראלית ואינה מעידה על דבר מהותי כגון היתכנות למתן היתר או רישיון עסק.

"אני מוצאת", כתבה השופטת בפסק הדין, "שהתנהלות הנאשם, בזיקה למה שפורט לעיל הינה, התנהלות שיש בה בבחינת עשיית פלסטר שכן לצד החובות המנהלתיות ובכללו הסדרת הרישוי לעסק, הנאשם עתר למתן צו סגירה נדחה, ובכך למעשה מבקש לקנות יתרון על גבי ההליך להכשרת השרץ – ניהול עסק ללא רישיון שמתקיים כך מזה תקופה של שנתיים ומחצה".

עוד נכתב בפסק הדין: "ברי כי אין לאפשר עתירה לסגירת העסק במועד נדחה, כמו גם העובדה אליה התייחסתי בדבר עוצמת הפגיעה בערך החברתי המוגן של הפעלת עסק בתפוסה כה נרחבת של עשרות אנשים, כאשר הסירוב ההנדסי שריר וקיים, הינה עוצמה של פגיעה ממשית, שגם עמה אין להסכים".


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות