דרך האינסטגרם: בן 21 מת"א נאשם בעבירות מין בילדות

עבד שעאר נאשם בביהמ"ש המחוזי בעיר כי השתמש בישומון על מנת ליצור קשר עם קטינות, בגילאי 11-15, דרש מהן תמונות ואיים כי אם לא יעשו כן יפיץ עליהן מידע כוזב
גילי סיוון-כהן |
אינסטגרם, אילוסטרציה evanto

אפליקציית האינסטגרם הפכה להיות בין השאר לרעה חולה שמהווה סכנה לילדים ובני נוער. לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד עבד שעאר, צעיר בן 21 מתל אביב בגין עבירות מין וסחיטה באיומים, זאת שביצע עבירות מין בעשר קטינים באמצעות אפליקציית האינסטגרם.

מכתב האישום עלה כי שעאר נהג ליצור קשר עם ילדות בגילאי 11-15, באמצעות אפליקציית האינסטגרם. במסגרת הקשר נהג שעאר לשלוח לקטינות תמונות וסרטונים של איבר מינו בניגוד לרצונן, וכן דרש מהן לשלוח לו תמונות שלהן, תוך שאיים עליהן כי אם לא ישלחו תמונות כאמור, יפגע בשמן הטוב ברשתות החברתיות.

באחד מהמקרים, פנה שעאר לילדה כבת 12 וביקש ממנה לשלוח לו תמונות עירום שלה, הקטינה סירבה וחסמה את חשבונו. לאור האמור פנה אליה שעאר בשם אחר, אז נעתרה הקטינה לבקשתו ושלחה לו תמונות עירום שלה ולאחר, בניגוד לרצונה, שלח לה שעאר תמונות של איבר מינו. בהמשך לכך חסמה הקטינה את חשבון האינסטגרם של שעאר. אז פנה שעאר לקטינה תחת שם משתמש, וביקש ממנה לשלוח אליו תמונות חושפניות נוספות שלה, תוך שהוא מאיים עליה, כי אם לא תשלח תמונות נוספות, יפרסם את התמונות ששלחה קודם לכן, בקרב חברותיה. כאשר הקטינה לא נעתרה לבקשתו שלח שעאר את התמונות לחברותיה של הקטינה.

עימות עם אבי הילדה

במקרה אחר פנה שעאר לילדה כבת 11 ושלח לה, בניגוד להסכמתה, הודעות ותמונות בעלות אופי מיני. במהלך השיחה, ביקש שעאר מהקטינה לשלוח לו תמונה שלה, או שתעביר לו כתובת אינסטגרם של חברה "חרמנית רצח", כלשונו. הקטינה סירבה, ושעאר איים כי אם לא תשלח אליו תמונה שלה בעלת אופי מיני, יפגע בשמה הטוב בכך שיפרסם את תוכן השיחה ביניהם בטיקטוק. בשלב זה, חסמה הקטינה את החשבון האינסטגרם של הנאשם ודיווחה על מעשיו לאביה.

בהמשך לכך, כך תואר בכתב האישום, הסיר אביה של הקטינה את החסימה והחל להתכתב עם שאער תחת זהותה של הקטינה. בהמשך להתכתבויות קבעו השניים להיפגש בטיילת בבת ים, ושאער כתב בתגובה: "עם אני בא מז… אותך. ואין חדר שם בטיילת…. גם חברות שלך אני מז… אותן…. תשאלי אותן זורמות לקבל בכס או בת… לא משנה…". כאשר הגיע שאער למקום הוא התעמת עם אביה של הקטינה וברח מהמקום.

במקביל הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים, במסגרתה צוין כי "כמפורט בכתב האישום, יצר הנאשם קשר עם קטינות שונות בהזדמנויות רבות".

עוד ציינו נציגי הפרקליטות בבקשת המעצר כי "המשיב ביצע את המעשים המפורטים בכתב-האישום משך תקופה ממושכת עד שנעצר. כל אותה העת, פעל המשיב במניפולטיביות כלפי קטינות ברשתות החברתיות, כאשר בחלק מהמקרים התייצג בפניהן כקטין, תוך ניצול בוטה של תמימות הקטינות, כמפורט בכתב האישום. מעשיו של המשיב, היקפם ונסיבותיהם, מלמדים על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם. המשיב שיחר לטרף ברשת וצד, כך ממש, קטינות בהן ביקש לפגוע מינית".

_________________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות