אישום: נערים בני 16 השתמשו בכלבתם כדי לשדוד

השניים נאשמים בביהמ"ש המחוזי בי-ם, ביחד עם אדם נוסף, כי ניסו לשדוד באלימות 4 צעירים באזור שכונת תלפיות והורה לכלבתם לתקוף אותם
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד ויקטור כץ ושני נערים כבני 16, תושבי ירושלים, בית שמש והרצליה, וזאת לאחר שניסו לשדוד באלימות ארבעה צעירים.

על פי כתב האישום, הנאשמים חסמו את דרכם של ארבעה צעירים שצעדו באזור תלפיות מזרח בעיר, הקיפו אותם ודרשו בתקיפות מאחד הצעירים את כספו או רכושו. במהלך ניסיון השוד, הנאשם ויקטור כץ נתן אגרוף למתלונן ובתגובה לכך החלו השניים להתגושש ונפלו לקרקע.

בזמן שהמתלונן היה שרוע על הקרקע, כך מתואר בכתב האישום, חבט בו אחד הנאשמים ונאשם אחר ציווה על הכלבה שברשותו לתקוף אותו. שלושת הנאשמים המשיכו להכות את המתלונן ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים דימם המתלונן ונגרמו לו חתכים רבים.

כתב האישום מייחס לנאשמים ניסיון מעשה שוד בצוותא ופציעה בנסיבות מחמירות בצוותא. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם הבגיר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בנוסף, מבקשת הפרקליטות להאריך את התנאים המגבילים של הנאשמים הקטינים, בין היתר, מעצר בית מלא.

עוד בחדשות: שישה ישראלים נעצרו בחשד להונאת ענק בארה"ב

מוקדם יותר היום (יום ה') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה עתירה להכרזתם של המבוקשים אורי מימון, ניסים אלפסי, אפיק טורי, אורון מונטגומרי, דייב ברזילי וגלעד מאזוגי, ברי הסגרה לארה"ב, כדי שיעמדו שם לדין בעבירות של הונאה באמצעים אלקטרוניים וקשירת קשר להונאה באמצעים אלקטרוניים. המבוקשים נעצרו אתמול ומעצרם הוארך בבית המשפט המחוזי בירושלים. העמדתם לדין של השישה, מצטרפת להליכים נוספים בפרשה זו, שנחשפה בשנת 2017, במסגרתה נעצרה בארה"ב ישראלית נוספת, לי אלבז, שהורשעה על חלקה במרמה ונידונה בשנת 2019 ל-2 שנות מאסר.

על פי בקשת ההסגרה, המבוקשים פעלו במסגרת מיזם מרמה רחב היקף, תחת חברה בשם "יוקום", אשר הונתה אזרחים אמריקאים ואחרים, באמצעות אתרי אינטרנט, שנחזו להיות פלטפורמות מסחר להשקעות באופציות בינאריות.

לשם כך, כך לפי הנטען, חברת יוקום הפעילה מערך של מוקדים טלפוניים, בקיסריה ובתל-אביב, בהם הועסקו נציגי מכירות, ובהם המבוקשים, אשר פנו לקרבנות והציעו להם השקעה באופציות בינאריות, זאת תוך שימוש בשמות בדויים ובמצגי שווא שונים אודות רווחים מניבים ותשואות גבוהות. המבוקשים מימון ואלפסי, פעלו גם כמנהלים במיזם, והכשירו את נציגי המכירות להונות את הקרבנות. בפועל, כספי הקרבנות הועברו לחשבונות מנהלי המיזם ולא הושקעו כלל.

סך כל ההונאה, שהתפרשה על פני 3 וחצי שנים, משנת 2014 ועד שנת 2017, מוערך בכ-148 מיליון דולר ארה"ב. מנכ"לית המיזם – לי אלבז – נעצרה בארה"ב בשנת 2017, הועמדה לדין על חלקה במרמה, ובשנת 2019 הורשעה ונדונה ל-22 שנות מאסר.

_______________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות