שישה ישראלים נעצרו בחשד להונאת ענק בארה"ב

הרשויות באמריקה מבקשות להסגיר את החשודים כדי להעמידם לדין על חלקם בעוקץ לקוחות שנחשף בשנת 2017, במסגרתו נידונה ל-22 שנות מאסר ישראלית נוספת
גילי סיוון-כהן |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה עתירה להכרזתם של המבוקשים אורי מימון, ניסים אלפסי, אפיק טורי, אורון מונטגומרי, דייב ברזילי וגלעד מאזוגי, ברי הסגרה לארה"ב, כדי שיעמדו שם לדין בעבירות של הונאה באמצעים אלקטרוניים וקשירת קשר להונאה באמצעים אלקטרוניים. המבוקשים נעצרו אתמול ומעצרם הוארך בבית המשפט המחוזי בירושלים. העמדתם לדין של השישה, מצטרפת להליכים נוספים בפרשה זו, שנחשפה בשנת 2017, במסגרתה נעצרה בארה"ב ישראלית נוספת, לי אלבז, שהורשעה על חלקה במרמה ונידונה בשנת 2019 ל-2 שנות מאסר.

על פי בקשת ההסגרה, המבוקשים פעלו במסגרת מיזם מרמה רחב היקף, תחת חברה בשם "יוקום", אשר הונתה אזרחים אמריקאים ואחרים, באמצעות אתרי אינטרנט, שנחזו להיות פלטפורמות מסחר להשקעות באופציות בינאריות.

לשם כך, כך לפי הנטען, חברת יוקום הפעילה מערך של מוקדים טלפוניים, בקיסריה ובתל-אביב, בהם הועסקו נציגי מכירות, ובהם המבוקשים, אשר פנו לקרבנות והציעו להם השקעה באופציות בינאריות, זאת תוך שימוש בשמות בדויים ובמצגי שווא שונים אודות רווחים מניבים ותשואות גבוהות. המבוקשים מימון ואלפסי, פעלו גם כמנהלים במיזם, והכשירו את נציגי המכירות להונות את הקרבנות. בפועל, כספי הקרבנות הועברו לחשבונות מנהלי המיזם ולא הושקעו כלל.

סך כל ההונאה, שהתפרשה על פני 3 וחצי שנים, משנת 2014 ועד שנת 2017, מוערך בכ-148 מיליון דולר ארה"ב. מנכ"לית המיזם – לי אלבז – נעצרה בארה"ב בשנת 2017, הועמדה לדין על חלקה במרמה, ובשנת 2019 הורשעה ונדונה ל-22 שנות מאסר.

התביעה לא מצאה את הראיה – הנאשם זוכה

בתי הסוהר בישראל נחשבים למקומות המתועדים ביותר על ידי מצלמות אבטחה, לכן מה רבה היתה פליאתו של השופט יריב נבון, כי התביעה לא הצליחה למצוא תיעוד של תקיפת סוהר על ידי אסיר.

השופט ובאי כוח הצדדים יצאו לסיור לבדוק במו עיניהם את האזור בו ארעה התקיפה וכאשר הוברר כי אכן היו שם מצלמות התוצאה היתה ברורה – זיכוי האסיר מאשמת תקיפה. "מחדל זה יוצר חוסר וודאות עובדתית בנוגע לאופן התרחשות האירוע", כתב השופט בפסק הדין.

כתב האישום שהוגש נגד האסיר, ייחס לו עבירה שעניינה תקיפת עובד ציבור כאשר נטען בו בכת שהיה עצור בכלא שיטה, בשעות הבוקר עת הוצא הנאשם על ידי צוות סוהרים למרפאה, הבחין הנאשם באחד הסוהרים ואמר לו "יא בן זונה אלי לא מדברים מאחורי הדלת" ובעט בחוזקה ברגלו של הסוהר.

הנאשם, כפר במיוחס לו בכתב האישום, הכחיש כי תקף את הסוהר וטען שהוא זה שהותקף על ידי הסוהרים. השופט נבון כאמור זיכה את האסיר וציין בהחלטתו כי בהיעדרה של טענה לפיה אירעה תקלה במצלמות האבטחה הממוקמות במקום האירוע, טענה העולה מפעם לפעם בתיקים מסוג זה ובעבירות המתבצעות בין כותלי בית הסוהר, הטענה לפיה האירוע כלל לא תועד או נקלט במצלמות אינה מתקבלת על הדעת בנסיבות העניין בשים לב להתרשמות הישירה והחד משמעית של בית המשפט מן הממצאים שעלו במהלך הביקור במקום.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות