הכסף שנועד לממן ספרים וציוד בביה"ס שימש לכסות חובות הימורים

מזכירת ביה"ס מגדרה, נאשמת כי גנבה ממקום עבודתה 150 אלף שקלים על מנת לממן את הוצאות ההימורים שלה. הפרקליטות: "ניצלה את המון שניתן בה"
אייל חן |
בתי הימורים לא חוקיים: אילוסטרציה
אילוסטרציה

בבתי ספר משמשים ההוצאות בדרך כלל לספרים, משחקים ושיפור רמת בית הספר, מזכירה אחת, תושבת גדרה, לקחה את זה צעד אחד קדימה וגנבה 150 אלף שקלים מתשלומי בית הספר, על מנת לממן את הוצאותיה בקשר להימורים. היום (יום ד') הוגש נגדה כתב אישום המייחס לה גניבה בידי עובד, זיוף ושימוש במסמך מזויף. נציגי הפרקליטות ציינו בכתב האישום כי המעשים התרחשו על פני תקופה ארוכה, במספר רב של הזדמנויות "תוך ניצול האמון שניתן בה כעובדת בית הספר".

על פי כתב האישום הנאשמת עבדה כמזכירה בבית ספר שבגדרה, במסגרת תפקידה, הייתה הנאשמת אחראית על ביצוע תשלומי בית הספר לגורמים שונים, ובשל כך הייתה לנאשמת גישה לשקים המשוכים על חשבונות בית הספר, והיא הייתה מורשית חתימה עליהם, ביחד עם מנהלת בית הספר.

במשך 9 חודשים, נטען בכתב האישום, נטלה המזכירה 30 המחאות המשוכות על חשבון בית הספר, חתמה על גביהם בשמה, וכן חתמה על גביהם בשם המנהלת ללא סמכות כדין באופן העשוי להיחזות כאילו נחתמו כידי המנהלת, וזאת ללא ידיעת והסכמת המנהלת. כמו כן היא מילאה, על גבי ההמחאות את שם המוטב, את סכום השיק ואת זמן הפירעון, כל זאת במרמה זאת לצורך כיסוי הוצאותיה בקשר להימורים.

בכתב האישום צוין, כי "במעשיה, גנבה הנאשמת ממעבידה את השקים שסכומם הכולל הוא 150 אלף שקלים, זייפה את השקים בכוונה לקבל באמצעותם דבר ובנסיבות מחמירות שהן היקף הגניבה, במספר רב של הזדמנויות ולאורך תקופה ארוכה, כל זאת תוך ניצול האמון שניתן בה כעובדת בית הספר, וכן השתמשה הנאשמת בשקים המזויפים".

עוד בחדשות: חוקרים פרטיים נאשמים בפגיעה בפרטיות

לבית משפט השלום בפ"ת הוגש כתב אישום כנגד שני נאשמים, וכתב אישום נוסף נגד נאשם שלישי בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות. השלושה, ודים חאיט, 50 מפתח תקוה, יניב מור, 47 מפתח תקווה ורפאל רם, 53 מכפר אוריה, נאשמים כי במסגרת איסוף חומר כלכלי על אזרחי הם שמו ידם על מידע רגיש וחסוי בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום, חאיט הוא שכיר במשרד החקירות של מור – "מור חקירות", ורם עבד כעצמאי בתחום איסוף מידע על אנשים. בין השנים 2017-2019 לערך, מור קיבל למשרדו פניות ובקשות לאסוף מידע על אנשים, וכפי שנהגו לפעול במשרד, פנה לחאיט וביקש ממנו לאסוף את המידע. חלק מהחקירות שביצע המשרד היו בעלות אופי כלכלי לקבלת מידע אודות נכסים של אנשים, כשבמקרים של קבלת מידע חסוי ופרטים כמו נכסים פיננסים, יש צורך לספק פרטים אישיים כמו תאריך הנפקת תעודת זהות על מנת לקבלו.

בתקופה הרלוונטית, מור התקשר עם רם, שהשיג עבורו תאריכי הנפקת תעודות זהות של מי שעבורם התבקש לאסוף מידע, ומכר אותו למור תמורת תשלום כספי. רם נהג להשיג את הפרטים החסויים במרמה באמצעות התחזות לדמויות מפתח כמו בכיר בבנק או מוסד ציבורי אחר ויצירת קשר עם עובדי ציבור בעלי נגישות למידע החסוי. מור העביר את המידע החסוי לחאיט, שבאמצעות מידע זה התחזה ללקוחות חברות ביטוח שונות באינטרנט ובטלפון, והשיג מידע על נכסים פיננסים של מי שאודותיו התבקש לאסוף מידע.

_____________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות