האם גבר שסירב לשים קונדום הוא אנס?

כתב אישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א מייחס לתושב העיר אונס ומעשה סדום באישה שהכיר באפליקציית ההיכרויות טינדר, על רקע סירובו להשתמש באמצעי מניעה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד גיא שיבולת, תושב תל אביב, 44, המייחס לו עבירת אונס. על פי המתואר בכתב האישום, הנאשם טען בפני המתלוננת בכזב כי הוא עטה קונדום ובשל כך, הסכימה לקיים עמו יחסי מין. כמו כן, על פי הנטען, בהמשך הערב אנס שיבולת את מתלוננת וביצע בה מעשה סדום בכוח זאת למרות התנגדותה.

מכתב האישום שהוגש עולה כי שיבולת והמתלוננת הכירו באפליקציית טינדר. בחודש דצמבר 2020 הגיעה המתלוננת לביתו של שיבולת, בשלב מסוים החל הנאשם לנשק אותה ולבקשתה הם עברו לחדר השינה. המתלוננת ביקשה מהנאשם לעטות קונדום על איבר מינו בתחילה הוא לא השיב ולאחר טען בפני המתלוננת בכזב כי הוא עטה קונדום, אך בשל החשכה ששררה בחדר, המתלוננת לא ראתה אם אכן כך עשה והאמינה לדבריו.

לאחר קיום יחסי המין, שאלה אותו המתלוננת היכן אמצעי המניעה שהשתמש בו והוא הצביע על דבר מה שהיה על הרצפה. השניים עברו לשוחח בסלון הדירה ולאחר חזרו בשנית לחדר השינה, גם הפעם ביקשה המתלוננת משיבולת לעטות אמצעי מניעה בטרם יקיימו יחסי מין. משטען בפניה שאין בידיו אמצעי מניעה הבהירה שאינה מוכנה לקיים עמו יחסי מין.

הנאשם, כך נטען, ניסה לשכנע את המתלוננת לקיים עמו יחסי מין ללא קונדום אך המתלוננת סירבה ואף הציעה לנאשם לצאת ולרכוש קונדום. אז אמר שיבולת למתלוננת "טוב תסתובבי". המתלוננת הסתובבה תוך שהיא מסרבת לניסיונותיו של שיבולת לקיים יחסי מין, אז למרות סירובה אנס אותה שיבולת וביצע בה מעשה סדום.

עוד בפלילים: עובד בבית אבות נאשם באונס אכזרי של קשישה

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד גברה בזה, 44 מאשקלון, ולפיו, במסגרת עבודתו בבית אבות בעיר אנס באכזריות מטופלת, קשישה כבת 80, המתגוררת במקום, גרם לה לחבלות חמורות והוביל לאשפוזה. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו. "המשיב", נכתב בבקשת המעצר, "פעל באכזריות כלפי הנפגעת, אישה חסרת ישע שהוא אחראי עליה, וגרם לה לפגיעה חמורה ולסכנה ממשית".

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אלכס דרנבוים עולה כי גברה, הועסק כעובד סיעודי בבית אבות באשקלון. הנפגעת ילידת 1933, מתגוררת בבית אבות והיא חסרת יכולת תקשורת וחסרת יכולת תזוזה כמעט לחלוטין. על גברה, מתוקף תפקידו, מוטלת האחריות לצרכי מחייתה, בריאותה ושלומה של הנפגעת.

בחודש נובמבר, כך נטען בכתב האישום, במהלך אחד ממשמרות הלילה בהן עבד גברה, הוא נכנס לחדר בו שהתה הנפגעת והחדיר לאיבר מינה חפץ או איבר מגופו, כתוצאה ממעשיו נגרם לנפגעת קרע פנימי. בבוקר, התגלה הדימום על ידי הצוות הסיעודי, שטיפל בנפגעת והיא הובהלה לבית החולים שם עברה ניתוח חירום ונזקקה למנות דם.

______________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות