עובד סיעודי בבית אבות נאשם באונס אכזרי של קשישה

כתב האישום שהוגש נגד גברה בזה, 44 מאשקלון, מתאר כיצד תקף באכזריות את המטופלת בת ה-80, גרם לה לחבלות חמורות והוביל לאשפוזה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד גברה בזה, 44 מאשקלון, ולפיו, במסגרת עבודתו בבית אבות בעיר אנס באכזריות מטופלת, קשישה כבת 80, המתגוררת במקום, גרם לה לחבלות חמורות והוביל לאשפוזה. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו. "המשיב", נכתב בבקשת המעצר, "פעל באכזריות כלפי הנפגעת, אישה חסרת ישע שהוא אחראי עליה, וגרם לה לפגיעה חמורה ולסכנה ממשית".

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אלכס דרנבוים עולה כי גברה, הועסק כעובד סיעודי בבית אבות באשקלון. הנפגעת ילידת 1933, מתגוררת בבית אבות והיא חסרת יכולת תקשורת וחסרת יכולת תזוזה כמעט לחלוטין. על גברה, מתוקף תפקידו, מוטלת האחריות לצרכי מחייתה, בריאותה ושלומה של הנפגעת.

בחודש נובמבר, כך נטען בכתב האישום, במהלך אחד ממשמרות הלילה בהן עבד גברה, הוא נכנס לחדר בו שהתה הנפגעת והחדיר לאיבר מינה חפץ או איבר מגופו, כתוצאה ממעשיו נגרם לנפגעת קרע פנימי. בבוקר, התגלה הדימום על ידי הצוות הסיעודי, שטיפל בנפגעת והיא הובהלה לבית החולים שם עברה ניתוח חירום ונזקקה למנות דם.

כתב האישום ייחס לגברה עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע על ידי אחראי. במקביל הגישה עורכת הדין דרנבוים בקשה להארכת מעצרו, במסגרתה טענה בין היתר כך: "..המשיב פעל באכזריות כלפי הנפגעת, אישה חסרת ישע שהוא אחראי עליה, וגרם לה לפגיעה חמורה ולסכנה ממשית".

עוד בחדשות: עובד מוסד סיעודי נאשם בהתעללות בדיירים

השבוע פורסם כי לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אבראהים אחמד, 33 תושב סכנין, בגין התעללות בחסר ישע במעון של דיירים סיעודיים עם מוגבלות שכלית בחיפה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום הנאשם עבד כאל מוסמך במעון בו מתגוררים מטופלים בכל טווח הגילאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מתוקף עבודתו במעון, היה הנאשם אחראי לצרכי מחייתו, בריאותו, חינוכו ושלומו של א' (בן 23).

לפני כשבועיים, נכנס הנאשם לחדר שבו שהה א׳ וסגר אחריו את הדלת. ניגש הנאשם לא', שבאותה העת שכב על מזרן ודרך על בית החזה של א' ארבע פעמים בעוצמה, זאת כשהוא נשען על קירות החדר ומשתמש במשקל גופו להעצמת חוזק הדריכה. בהמשך לכך, הניח הנאשם את כף רגלו על פניו של א' ודרך עליהם, תוך שהוא מועך את פניו. כל זאת עשה הנאשם, כאשר א' שוכב על המזרן, חסר אונים, מתפתל מכאב, מכווץ ומנסה לגונן על פניו באמצעות ידיו.

בהמשך, בעט הנאשם בא' באיזור בטנו התחתונה, וכן דרך פעם נוספת על פניו וצווארו של א', באופן ממושך, תוך הפעלת לחץ רב על פניו וצווארו של א'. לאחר מספר שניות, הוריד הנאשם את כף רגלו מא', רכן לעברו והפנה אליו אצבע בתנועת אזהרה, בעוד א' שוכב על המזרן חסר אונים.

_____________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות