שנתיים מאסר בפועל למנכ"ל עמותת "משמחים"

אליאב מזרחי נידון לעונש המאסר לאחר שהורשע כי הונה זוגות, ספקים ואולמות אירועים בהיקף של מיליוני שקלים. השופט: "כשל מוסרי עמוק"
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, גזר כשנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננים, על אליאב מזרחי, מנכ"ל עמותת "משמחים" שהורשע לאחר שהונה במיליוני שקלים זוגות, ספקים ואולמות אירועים. השופט ציין בגזר הדין כי "מעשיו הטובים היו לימים לכאלה, ששיקפו כשל מוסרי עמוק, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמעמיד הוא בסיכון את חתונותיהם של לקוחותיו, וזאת, בחוסר אחריות המגיעה כדי הפקרות מוחלטת בהתנהלותו".

על פי הכרעת הדין, הנאשם הקים את העמותה על מנת לנצל את היתרון שבכוח קנייה מרוכז של זוגות מתחתנים ולהוזיל עלויות מחירים אל מול ספקים ואולמות אירועים. עם הזמן נכנסה העמותה לגירעונות בשל ההשקעות שעשתה והנאשם המשיך להתקשר עם לקוחות וספקים, עד שלא היה מסוגל לשלם על העסקאות או לספק את האירוע.

"הפקרות מוחלטת"

לאחר שחשבון הבנק של העמותה נחסם, כך צוין עוד בהכרעת הדין, פתח הנאשם עמותה חדשה בשם דומה ושני חשבונות חדשים על שם העמותה החדשה, שלמעשה המשיכה את פעילות העמותה הקודמת שחשבונה נחסם. במשך תקופה ארוכה נפגש הנאשם עם זוגות שעמדו להינשא ובני משפחותיהם וגבה מהם כספים, למרות שידע שיכולתו להוציא את האירועים לפועל מוטלת בספק כבד.

הנאשם, כך נקבע, ביקש מלקוחותיו לתת לו שיקים ללא מוטב בטענה שישים עליהם את חותמת העמותה, למרות שבמקרים רבים אלו הועברו לצ'יינג'ים ולגורמים שונים שהנאשם חב להם כספים, ולא לכיסוי החתונות שהוזמנו. במקרים שונים נתן הנאשם שיקים ללא כיסוי על מנת לפייס גורמים שדרשו את כספם. באופן זה קיבל לפי כתב האישום במרמה כ-4 מיליון שקלים מלקוחות וספקים.

השופט רון ציין בגזר הדין, כי המעשים שביצע הנאשם פגעו בקניינם של הנפגעים ובאינטרס הציבורי הכללי המצדד בהתנהלות כלכלית על בסיס של אמון ויושר.

עוד קבע השופט בנוגע לנאשם כי "מעשיו הטובים היו לימים לכאלה, ששיקפו כשל מוסרי עמוק, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמעמיד הוא בסיכון את חתונותיהם של לקוחותיו, וזאת, בחוסר אחריות המגיעה כדי הפקרות מוחלטת בהתנהלותו".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכסנדר רון

___________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות