שוחרר החשוד בתקיפת ח"כ עודה – "רגע של איבוד עשתונות"

ביהמ"ש השלום בת"א שחרר את אייל כהן, 42 מגבעת ברנר, החשוד כי במהלך ההפגנה שהתקיימה בת"א במוצ"ש, חבט בחבר הכנסת וסטר לו. החשוד: "אני מתחרט"
גילי סיוון-כהן |
ההפגנה בת"א. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו אסעד, שיחררה את אייל כהן, החשוד במוצאי שבת חבט בחבר הכנסת איימן עודה בעצרת שהתקיימה בסמוך למוזיאון תל אביב. השופטת עיכבה את החלטת השחרור לבקשת המשטרה.

במוצאי שבת דווח למשטרה על חשד לתקיפת חבר כנסת איימן עודה במהלך מחאה ליד מוזיאון תל אביב לאחר שסטר לו. אתמול עצרה המשטרה את כהן, תושב גבעת ברנר בן 42. הוא הובא לחקירה בסיומה הוחלט לכלוא אותו ולהביאו היום בפני שופט. עודה כתב אחרי האירוע: "בתום הנאום שלי הערב נגד הפאשיזם תקפו אותי מילולית קבוצה של מפגינים פאשיסטים, אחד מהם אפילו תקף אותי פיזית ונהדף מיד על ידי מפגינים שהיו סביבי. אלו הם ניצני תוצאות הממשלה האפלה הזו נגדה הפגנו הערב. שלומי טוב ואני לא אתן לאף אחד למנוע ממני לייצג את הציבור".

אתמול (יום ב') הובא כהן להארכת מעצר, שם אמר נציג המשטרה רנ"ג יוני הירשהורן כי מדובר בחשוד שהגיע לעצרת שהייתה במוצאי שבת בתל אביב, במהלכה הגיעו מספרי נבחרי ציבור ואמרו את אשר על ליבם, ביניהם היה חבר הכנסת איימן עודה אשר החשוד יש לו היכרות מוקדמת לדבריו עם חבר הכנסת, על כך שזלזל בו לפני הבחירות באירוע שפגש בו, ולכן לאחר שזעק זעקות כאלה ואחרות, בשלב מסוים הוא חבט בחבר הכנסת עודה. "החשוד קשר עצמו למיוחס לו, הביע צער, אך מבחינתנו ישנן פעולות חקירה שמחייבות מעצרו ואני לא חושב שתקיפה גם אם קלה כזאת או אחרת כלפי נבחר ציבור יכולה לעבור על סדר היום", אמר רנ"ג הירשהורן.

לאחר דברי נציג המשטרה אמר החשוד: "גם מה שקורה במדינה הזאת בחדשות שכולנו חיים פה וכולנו מרגישים את זה יש פה עבריינים", והשופטת היסתה אותו ואמרה: "בית המשפט אינו פלטפורמה לקידום האג'נדה של החשוד", וזה ענה בתגובה: "את לא מרגישה את זה. אני מביע צער וחרטה. לא נעים לי להיות פה".

"אקט מחאתי בלתי נשלט"

הסנגור של החשוד שביקש לשחררו ציין כי מדובר באדם שמעולם לא נעצר, אין לו הרשעות קודמות, משכיל. "שוחחתי איתו אתמול ארוכות. אותה סיטואציה מבלי להיכנס לפרטים שלא מן העניין הייתה מול חבר כנסת מהימין, מדובר באקט מחאתי שלא נשלט באותם רגעים אבל מעבר לזה אין אובססיה, הוא לא מחפש את מר עודה. בוודאי לא מזהה אותו כשמאל או משהו שראוי לתגובה, מדובר בסיטואציה מצערת והוא מביע צער והחקירה יכולה להימשך בלי קשר למעצרו", אמר הסנגור.

בסיכומו של דבר, השופטת חילו אסעד שיחררה את החשוד וכתבה בהחלטתה כי החשוד לקח אחריות, ציין כי מדובר ברגע של איבוד עשתונות, כי עבר את הגבול ובדיעבד היה צריך לנהוג בצורה מאופקת יותר ולא אלימה. "אין להקל ראש כלל וכלל בעבירה שבוצעה על ידי החשוד, תקיפת עובד ציבור על רקע דעותיו השונות של החשוד. מדובר בחציית גבול שאין לה שום הצדקה. עם זאת, אין מדובר בתיק שמצדיק המשך מעצרו מאחורי סורג ובריח", כתבה השופטת בהחלטתה אך עיכבה את החלטתה לבקשת המשטרה על מנת שזאת תוכל להגיש ערר.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כריסטינה חילו אסעד

_________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות