עובד מוסד סיעודי נאשם בהתעללות בדיירים

כתב האישום שהוגש נגד אבראהים אחמד, 33 מסכנין, מייחס לו עבירות של פגיעה בחסרי ישע, מטופלים סיעודיים בעלי מוגבלות שכלית במעון בחיפה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אבראהים אחמד, 33 תושב סכנין, בגין התעללות בחסר ישע במעון של דיירים סיעודיים עם מוגבלות שכלית בחיפה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום הנאשם עבד כאל מוסמך במעון בו מתגוררים מטופלים בכל טווח הגילאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מתוקף עבודתו במעון, היה הנאשם אחראי לצרכי מחייתו, בריאותו, חינוכו ושלומו של א' (בן 23).

לפני כשבועיים, נכנס הנאשם לחדר שבו שהה א׳ וסגר אחריו את הדלת. ניגש הנאשם לא', שבאותה העת שכב על מזרן ודרך על בית החזה של א' ארבע פעמים בעוצמה, זאת כשהוא נשען על קירות החדר ומשתמש במשקל גופו להעצמת חוזק הדריכה. בהמשך לכך, הניח הנאשם את כף רגלו על פניו של א' ודרך עליהם, תוך שהוא מועך את פניו. כל זאת עשה הנאשם, כאשר א' שוכב על המזרן, חסר אונים, מתפתל מכאב, מכווץ ומנסה לגונן על פניו באמצעות ידיו.

בהמשך, בעט הנאשם בא' באיזור בטנו התחתונה, וכן דרך פעם נוספת על פניו וצווארו של א', באופן ממושך, תוך הפעלת לחץ רב על פניו וצווארו של א'. לאחר מספר שניות, הוריד הנאשם את כף רגלו מא', רכן לעברו והפנה אליו אצבע בתנועת אזהרה, בעוד א' שוכב על המזרן חסר אונים.

בהמשך, כך מתואר בכתב האישום, הבחין הנאשם כי מותקנת בכניסה לחדר מצלמת אבטחה פנה לרכז במעון, ושאל אותו אם אפשר למחוק ממנה את הצילומים מאותו יום. חשדו של רכז המעון עלה והוא פנה למנהלת, לאחר צפיה בסרטונים של מצלמת האבטחה, התגלו מעשי הנאשם, וצוות המעון דיווח עליהם למשטרה.

עוד בפלילים: חבריו של נתין זר תקפו את גובי חובותיו

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי שני צעירים שהגיעו לנתין זר באיזור התחנה המרכזית בתל אביב והיכו אותו לאחר שלא החזיר להם כספים, מצאו את עצמם מוקפים על ידי חבריו שהיכו אותם, השוטרים שהגיעו עצרו את השניים ובית המשפט האריך את מעצרם בארבעה ימים.

המדובר בשני צעירים מתל אביב שעל פי החשד עוסקים בהלוואות בריבית, בתחילה הם אמרו לאשתו של הנתין הזר שאם הוא לא ישלם להם את הכסף יכו אותו ולאחר מכן הגיעו לרחוב נווה שאנן להכות אותו. לאחר שהחלו להכות אותו וגרמו לו לחבלות, הם הופתעו על ידי 5-6 נתינים זרים חבריו של הקורבן אשר תפסו והיכו אותם ללא רחם לאחד מהם אף שברו את האף.

בסוף השבוע השניים הובאו להארכת מעצר בבית המשפט שם אמר נציג המשטרה רס"מ יבגני קפילביץ כי בחקירתם של החשודים הם טענו שהלכו ברחוב לתומם, לקנות בגדים ולפתע תקפו אותם מספר רב של אנשים. בשלב זה המשטרה מייחסת לחשודים עבירות של סחיטה באיומים בדרישת כסף.

____________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות