אישום: ישראל רבין גייס כספי משקיעים למרות שהתחייב להימנע ממסחר בבורסה

פעיל שוק ההון, ישראל רבין, התחייב בפני רשות ני"ע להימנע ממסחר במסגרת הליך אכיפה מנהלי שנפתח נגדו ב-2016, למרות זאת הוא גייס 11 משקיעים לקרן גידור
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד ישראל רבין, פעיל שוק ההון בגין קבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שבזמן שהתחייב להימנע ממסחר בבורסה למשך 36 חודשים, גייס 11 משקיעים לקרן גידור וסחר בלמעלה ממיליון שקלים מכספיהם.

על פי כתב האישום, רבין, הוא פעיל שוק הון שהעביר בשנים 2019-2018 קורסים ללימוד מסחר בשוק ההון וכן ניהל קבוצות באפליקציית וואטסאפ, שמנו עשרות משתתפים כל אחת, ובהן חלק מידע עם משקיעים בנושאים הנוגעים לשוק ההון.

בספטמבר 2016 נפתח נגד רבין הליך אכיפה מינהלי על ידי הרשות לניירות ערך שייחס לו ביצוע של 456 עסקאות עצמיות ב-19 ניירות ערך שונים והתקבלה החלטה בעניינו של רבין על ידי ועדת האכיפה המינהלית של הרשות לניירות ערך במסגרתה הוטלו על רבין אמצעי אכיפה שונים, ובהם, התחייבות להימנע ממסחר בבורסה למשך 36 חודשים.

נוסח ההתחייבות קבע כי ישראל רבין "לא יהיה רשאי לבצע בעצמו עסקאות כלשהן בניירות ערך, גם לא מכירת ניירות הערך אשר הוא מחזיק, לצורך החזר חובות לבנקים".

מעט לפני שניתנה ההתחייבות חבר רבין לאדם אחר והקים עימו קרן גידור לצורכי השקעות ובמשך כל תקופת היכרותם, הסתיר רבין מממנו את ההליכים שהיו בעניינו ברשות לניירות ערך ובכלל זה את האיסור שהוטל עליו לסחור בניירות ערך. כחודשיים אחרי ההתחייבות על פי כתב האישום, העביר רביו את מניותיו לזוגתו.

בהמשך נפתחו חשבונות וכספי המשקיעים החלו להיות מופקדים בחשבון קרן הגידור.

כאשר רבין סוחר בשוק המסחר הישראלי ושותפו בשוק האמריקאי.

"גיוס מרמתי"

כעבור כשנה נפרדו דרכם של ישראל רבין ושותפו בעקבות חילוקי דעות וקרן הגידור נותרה בידיהם של רבין וזוגתו.

לאחר הפרידה מהשותף, הוסיף רבין לגייס משקיעים לקרן הגידור ולנהל את הפעילות בה.

חרף העובדה שזוגתו היתה הבעלים הרשום ונושאת המשרה הרשומה בשותף הכללי בקרן הגידור, היה זה רבין שניהל את קרן הגידור, קיבל את החלטות ההשקעה וביצע את הפעולות במסחר בכספים שהושקעו.

בין היתר, בשנים 2018־2019, נתן רבין כ-100 אלף הוראות למסחר בחשבונות קרן הגידור.

"גיוס המשקיעים על ידי רבין לקרן הגידור היה מרמתי וכלל מצגי שווא, תיאורים כוזבים והסתרת מידע.

בהתבסס על מצגי שווא אלה קיבל רבין במרמה בנסיבות מחמירות סכום של כ-1.1 מיליון שקלים מ-11 משקיעים ואת הסכמתם לסחור בכספים שהפקידו.

מצגי השווא בהם השתמש רביו לצורך גיוס המשקיעים הסתרת האיסור שהוטל על רבין לסחור בניירות ערך", נכתב בכתב האישום.

עוד צוין באישום, כי רבין הציג בפני חלק מהמשקיעים מצגים כוזבים לפיהם הפעילות בקרן הגידור הניבה תשואות של עשרות אחוזים. בנוסף, בפני חלק קטן מהמשקיעים הציג רבין בנוסף מצג כי מדובר בהשקעה בסיכון נמוך וכי סיכויי הרווח גבוהים, וזאת על אף שהיה מדובר בקרן חדשה ללא פעילות משמעותית בעברה ובשלבים מאוחרים יותר לפעילות הקרן, אחרי שחלק מהמשקיעים ספגו הפסדים וביקשו להוציא את כספיהם, שכנע רבין את המשקיעים לא למשוך את כספם תוך שהוא טוען כי יש צפי לרווחים יפים בקרן וכי לא צפויים הפסדים נוספים ואף שכנע כך את אחד המשקיעים להוסיף כספים נוספים להשקעתו.


עו"ד נאוה הנס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות