טעות בזיהוי: תקפו נער בגלל שחשבו שהם מסוכסכים עמו

צעיר כבן 23 נאשם ביחד עם 3 קטינים נוספים, בדקירת הנער ובתקיפתו. הפרקליטות מבקשת להותירם במעצר עד תום ההליכים בשל "חשש לביטחון הציבור"
גילי סיוון-כהן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

אלימות בין בני נוער וצעירים הפכה כבר לחלק מהשגרה. בסוף השבוע הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד צעיר כבן 23 מתל אביב, שביחד עם עוד שלושה נערים, דקרו והיכו נער מאחר וחשבו כי הוא קשור לסכסוך איתם. במקביל לכתב האישום הגישו נציגי הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם וזאת בשל מסוכנותם לציבור. מסוכנות המשיבים נלמדת ממעשיהם אשר כחלק מחבורה, התנפלו על המתלונן, שאין לו קשר לסכסוך בעיבורה של עיר, לאחר שהצטיידו בסכינים, תקפו אותו בכל חלקי גופו, ואחד מהם אף דקר אותו, וגרמו לו לחבלות ולחתכים", נכתב בבקשת המעצר.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים שהה הצעיר עם עוד שלושה נערים ושלוש נערות בביתו של אחד מהם, כאשר לשלושה מהם יש סכסוך קודם עם נער אחר והם נדברו להיפגש עימו מתחת לבית, בשלב מסוים אותו נער הגיע עם חבריו למקום אך כעבור זמן מה הלכו משם. באותה עת שהה באזור נער אחר כבן 14, שאינו קשור כלל לסכסוך. הצעיר והנערים אשר סברו בשגגה, כי אותו נער קשור לסכסוך, ירדו מהבית כשהם מצוידים בסכינים ובאלה מתקפלת, כשהם מסתירים את פניהם באמצעות בגדיהם ועטו כובע, התקרבו לנער הוא קרא לעברם שהוא לא קשור לסכסוך והוא לא רוצה לריב.

"סכנה לציבור"

הארבעה התעלמו מקריאותיו, קרבו לעברו והכו אותו בכל חלקי גופו, בידיהם ובאמצעות האלה המתקפלת וגרמו לו לחבלות. במהלך התקיפה אחד מהם אף דקר אותו מספר פעמים באמצעות סכין בירך, במותן ובגב והמשיך המשיך במעשיו גם לאחר שהוא נפל ארצה ודקר אותו במותנו. לאחר שהמתלונן התרומם, שלושה מהם ברחו ואחד נשאר ותפס את הנער ביד אחת בחולצתו וביד השנייה בעורפו, ואיים עליו שאם יספר על שהתרחש הוא "ישחט אותו", וזאת בשל היכרותו המוקדמת עם הנער וחששו כי זיהה אותו.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי יש בידי התביעה את הודעות הנער אשר זיהה את הנער שאיים עליו וכן את הודעות הנערות אשר שהו בבית לפני האירוע ואחרי ביצוע העבירה, אחת מהן סיפרה בשלב מסוים הארבעה יצאו מהבית לאחר שהצטיידו בסכינים ממטבח הבית. את הסכינים נטלו בעת שכולם שהו במטבח ובשובם לבית, אחד מהם סיפר כי דקר את הנער ואחר סיפר כי איים עליו.

"כנגד הנאשמים קמה עילת מעצר שכן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את בטחונו של אדם ואת בטחון הציבור. מסוכנות המשיבים נלמדת ממעשיהם אשר כחלק מחבורה, התנפלו על המתלונן, שאין לו קשר לסכסוך בעיבורה של עיר, לאחר שהצטיידו בסכינים, תקפו אותו בכל חלקי גופו, ואחד מהם אף דקר אותו, וגרמו לו לחבלות ולחתכים", נכתב בבקשת המעצר.

______________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות