תל אביב: חבריו של נתין זר תקפו את גובי חובותיו

שני צעירים, העוסקים בהלוואות בריבית, איתרו את בעל החוב ברחוב נווה שאנן והיכו אותו. הם הופתעו על ידי חבריו שתפסו והיכו אותם
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

גם לדרוש כספים צריך לדעת. שני צעירים שהגיעו לנתין זר באיזור התחנה המרכזית בתל אביב והיכו אותו לאחר שלא החזיר להם כספים, מצאו את עצמם מוקפים על ידי חבריו שהיכו אותם, השוטרים שהגיעו עצרו את השניים ובית המשפט האריך את מעצרם בארבעה ימים.

המדובר בשני צעירים מתל אביב שעל פי החשד עוסקים בהלוואות בריבית, בתחילה הם אמרו לאשתו של הנתין הזר שאם הוא לא ישלם להם את הכסף יכו אותו ולאחר מכן הגיעו לרחוב נווה שאנן להכות אותו. לאחר שהחלו להכות אותו וגרמו לו לחבלות, הם הופתעו על ידי 5-6 נתינים זרים חבריו של הקורבן אשר תפסו והיכו אותם ללא רחם לאחד מהם אף שברו את האף.

בסוף השבוע השניים הובאו להארכת מעצר בבית המשפט שם אמר נציג המשטרה רס"מ יבגני קפילביץ כי בחקירתם של החשודים הם טענו שהלכו ברחוב לתומם, לקנות בגדים ולפתע תקפו אותם מספר רב של אנשים. בשלב זה, המשטרה מייחסת לחשודים עבירות של סחיטה באיומים בדרישת כסף.

אף שבור וחבלות

סנגורם של השניים, טען כי הם בעצם הקורבנות, כאשר הם הלכו בתחנה מרכזית ולטענתם פתאום מספר עובדים זרים, מספר שוהים בלתי חוקיים על גבול ה"מחבלים" תקפו אותם. "גבירתי תראה איך הם נראים", אמר, "קיבלו טיפול רפואי ואחד נשבר לו האף. הם אומרים שהם אפילו לא מכירים אותם. הם מסרו גרסה ואומרים "התפללנו לאלוקים שיצילו אותנו".

השופטת, שלומית בן יצחק, לא קיבלה את דברי הסנגור וציינה כי מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר נגד החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם.

"בהקשר זה", כתבה השופטת בהחלטתה, "אפנה להודעת אשת המתלונן ולהודעת המתלונן עצמו. גרסת החשודים בנוגע לאקראיות האירוע אינה עולה בהלימה להודעות אלו, ואף טענתם כי הותקפו על-ידי 5-6 אנשים אינה מתיישבת עם גרסתם הראשונית שבדוח הפעולה".

עוד הוסיפה השופטת בן יצחק: "עילת המעצר נוגעת למסוכנות החשודים ונגזרת מטיב העבירה המיוחסת להם, כאשר לאחד מהם, עבר פלילי רלוונטי. יש לציין עוד כי מגרסת המתלוננים עולה כי אין מדובר באירוע אקראי ואף לנסיבות העניין הרלוונטיות".

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שלומית בן יצחק

_______________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות