האם השוטר השתמש בכוח המשרה כדי לאיים על פקח?

ע"פ כתב האישום שהוגש נגד שוטר לביהמ"ש השלום בראשל"צ הוא כעס על פקח שרשם לו דוח ואיים עליו: "אתה תיתן ליד דוח? אתה תקבל גם דוח וגם ונקודות"
גילי סיוון-כהן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

"אתה תיתן לי דוח? אתה גם תקבל דוח!", כך על פי כתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר שוטר שעסק בדיג בלתי חוקי הואשם, לפקח רשות הטבע והגנים שתפס אותו. השוטר הואשם בשימוש לרעה בכח המשרה בכך שאיים לתת לפקח דו"ח תנועה.

על פי כתב האישום, האירוע התרחש באזור קיבוץ פלמחים. אז, פנה אל השוטר פקח של רשות הטבע והגנים שמילא תפקידו כדין, בעקבות חשד שיחד עם אדם נוסף, ביצע השוטר דיג בלתי חוקי. בין הנאשם לבין הפקח התפתח דין ודברים, שבעקבותיו קרא הפקח לפקח נוסף, על מנת שיסייע לו בחקירת השוטר והאדם הנוסף. וכאשר הבין השוטר כי הוא צפוי לקבל קנס בסך 700 שקלים, אמר לפקח כי אם הוא מתעקש לעשות את העבודה שלו, גם הוא יעשה את העבודה שלו, ויטיל עליו ועל חברו קנסות בגין עבירות תנועה, באומרו (בין היתר): ״…אם אני מקבל את הדוח… ישר הוא מקבל 250 שקל ו 6 נקודות…".

בכתב האישום צוין כי: " במעשיו, עשה השוטר, תוך שימוש לרעה בסמכותו, מעשה שרירותי שפגע באחר".

במקרה אחר, חקרו אנשי המחלקה לחקירות שוטרים באזהרה קצין משטרה ממשטרת מחוז המרכז, בחשד שהתקין מצלמות נסתרות בתא שירותים של נשים בתחנת המשטרה בה משרת.

בנוסף, נחקר הקצין בחשד להטרדה מינית של שוטרות המשרתות עמו ביחידה. עם קבלת התלונה המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה, הקצין עוכב ובסיומה של החקירה שוחרר למעצר בית, הורחק מכל תחנות המשטרה ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים.

עוד בחדשות: עבודות שירות לנאשם בתקיפת רופא

תושב המרכז, בן 29, שנגח בפניו של רופא גניקולוג במיון של בית החולים איכילוב, לאחר שסבר שהרופא מתחיל עם אשתו, הורשע בעבירה של תקיפת עובד חירום והיזק לרכוש במזיד ונגזרו על 9 חודשי עבודות שירות, פיצוי של 10 אלף שקלים לרופא ועוד 500 שקלים לבית החולים איכילוב.

מכתב האישום שהגישו מחלקת התביעות של משטרת תל אביב, עלה, כי הרופא שימש בעת האירוע כרופא גניקולוג במיון נשים ובשעת ליל הגיעו הנאשם ורעייתו לבית החולים למיון לצורך בדיקה, כאשר המתלונן עבד כרופא תורן במיון. הנאשם ורעייתו נכנסו לחדר הבדיקה כאשר בעת הבדיקה עמד הנאשם במקום. באותן נסיבות עדכן הרופא את הנאשם ורעייתו כי בכוונתו להזמין את הרופאה הבכירה שהייתה במיון אותה עת על מנת שתבדוק אף היא את רעיית הנאשם.

הרופא, כך תואר בכתב האישום, עזב את חדר הבדיקה בעוד הנאשם ורעייתו נותרו בחדר, באותן נסיבות ובשל חשדו של הנאשם לגבי אופן בדיקת המתלונן את רעייתו, היכה בשתי מכות אגרוף במגירות הפלסטיק שהיו בחדר והכילו תרופות, תוך שצעק: "איפה הרופא?". בהמשך, ניגש הרופא לעברו של הנאשם, או-אז תקף הנאשם את המתלונן בכך שנגח באפו של המתלונן באמצעות ראשו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה לו חבלה קשה באף ונגרם נזק לציוד בית החולים.

"הפכנו לחברה אלימה", כתב השופט פרי בגזר הדין. "אלימה במרחב הציבורי, אלימה בכביש, אלימה בחדרי המיון ואלימה ברשתות החברתיות. כל חטאו של המתלונן היה במתן שירות רפואי לנאשם ולרעייתו".

__________________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות