"חשבתי שהוא מתחיל עם אשתי": עבודות שירות לנאשם בתקיפת רופא

ביהמ"ש גזר 9 חודשי עבודות שירות ו-10 אלף שקל פיצוי על נאשם שהורשע כי תקף גניקולוג בחדר המיון של בית החולים איכילוב ונגח באפו. השופט: "הפכנו לחברה אלימה"
גילי סיוון-כהן |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

תושב המרכז, בן 29, שנגח בפניו של רופא גניקולוג במיון של בית החולים איכילוב, לאחר שסבר שהרופא מתחיל עם אשתו, הורשע בעבירה של תקיפת עובד חירום והיזק לרכוש במזיד ונגזרו על 9 חודשי עבודות שירות, פיצוי של 10 אלף שקלים לרופא ועוד 500 שקלים לבית החולים איכילוב. "הפכנו לחברה אלימה", כתב השופט פרי בגזר הדין. "אלימה במרחב הציבורי, אלימה בכביש, אלימה בחדרי המיון ואלימה ברשתות החברתיות. כל חטאו של המתלונן היה במתן שירות רפואי לנאשם ולרעייתו".

מכתב האישום שהגישו מחלקת התביעות של משטרת תל אביב, עלה, כי הרופא שימש בעת האירוע כרופא גניקולוג במיון נשים ובשעת ליל הגיעו הנאשם ורעייתו לבית החולים למיון לצורך בדיקה, כאשר המתלונן עבד כרופא תורן במיון. הנאשם ורעייתו נכנסו לחדר הבדיקה כאשר בעת הבדיקה עמד הנאשם במקום. באותן נסיבות עדכן הרופא את הנאשם ורעייתו כי בכוונתו להזמין את הרופאה הבכירה שהייתה במיון אותה עת על מנת שתבדוק אף היא את רעיית הנאשם.

הרופא, כך תואר בכתב האישום, עזב את חדר הבדיקה בעוד הנאשם ורעייתו נותרו בחדר, באותן נסיבות ובשל חשדו של הנאשם לגבי אופן בדיקת המתלונן את רעייתו, היכה בשתי מכות אגרוף במגירות הפלסטיק שהיו בחדר והכילו תרופות, תוך שצעק: "איפה הרופא?". בהמשך, ניגש הרופא לעברו של הנאשם, או-אז תקף הנאשם את המתלונן בכך שנגח באפו של המתלונן באמצעות ראשו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה לו חבלה קשה באף ונגרם נזק לציוד בית החולים.

התובעת המשטרתית עו"ד אמילי לאמי, טענה על החומרה שבתקיפת רופאים ועובדי חירום ולפגיעה בציוד של מוסד ציבורי המעניק שירות לציבור. התובעת ציינה גם ששאלותיו של הרופא היו לגיטימיות ורלבנטיות וגם אם הנאשם ואשתו היו סבורים כי נפל פגם בהתנהלות המתלונן, ישנם ערוצים אחרים לגיטימיים יותר לטפל בכך ופנייה לאלימות היא אף פעם לא הדרך הנכונה. הסנגור ציין כי מרשו הודה, לקח אחריות, הצטער, התבייש באירוע כבר בבית החולים עצמו הדבר צולם ותועד, ונראה היה שמדובר באמת באירוע מאוד חריג וקיצוני בנוף חייו.

אלימות בכל מקום

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, ציין בגזר הדין כי המדובר בפגיעה של ממש בערך של שלמות הגוף והנפש, בפגיעה במוסד ציבורי המעניק שירות חירום וחיוני לציבור, תוך גרימת נזק לציוד בית החולים ופגיעה ברכוש.

"הפכנו לחברה אלימה", כתב השופט פרי בגזר הדין. "אלימה במרחב הציבורי, אלימה בכביש, אלימה בחדרי המיון ואלימה ברשתות החברתיות. כל חטאו של המתלונן היה במתן שירות רפואי לנאשם ולרעייתו".

השופט פרי הוסיף: "הדעת נותנת שמי שמרים יד על רופא או נותן שירות ציבורי רפואי או אחר לציבור, במסגרת תפקידו, כעובד חירום בין כותלי בית חולים – חדר מיון, יישלח למאחורי סורג ובריח. אין דרך אחרת להשקיף על הדברים. עם זאת, בית המשפט כאמור גדור בכל מקרה ומקרה לנסיבות ביצוע העבירות, הערכים המוגנים והפגיעה בהם, רמת הפגיעה ובתוך כך מדיניות הפסיקה הנוהגת, שעל פי הפסיקה שהוצגה בפניי היא מגוונת, לצערי, בנסיבות מסוג דא".

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רועי פרי

____________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות