המדינה דורשת מהמחבל: "החזר לנו את כספי הפיצוי ששילמנו לנפגע"

תביעת שיפוי בהיקף של מאות אלפי שקלים הוגשה ע"י הפרקליטות נגד המחבל טארק דוויק, 29 מי-ם, שביצע פיגוע דקירה במהלך גל הפיגועים בשנת 2015
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום ברמלה הוגשה תביעת שיפוי בסכום של מאות אלפי שקלים, כנגד המחבל, טארק דוויק, בן 29 מירושלים, שדקר אזרח ממניע לאומני ולאחר שהנפגע פוצה בגין פציעתו ונזקיו על ידי המדינה.

מכתב התביעה עלה כי דוויק תכנן וביצע אירוע דקירה באזור השרון, במהלכו ניסה לגרום למותו של אדם לאחר שדקר אותו מספר פעמים באמצעות סכין, תוך שהוא קורא "אללה אכבר".

מעשיו של דוויק בוצעו בשנת 2015 בתקופה בה התרחש גל פעולות אלימות שהתאפיין בריבוי פיגועי טרור.

כנגד דוויק הוגש כתב אישום, הוא הורשע בעבירה של ניסיון רצח וניתן גזר דין בעניינו של 17 שנות מאסר בפועל, שהופחתו בערעור ל16 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי של הנפגע, שהוכר כנפגע פעולת איבה.

התביעה הוגשה בגין תשלומי המדינה לנפגע בעקבות הנזק שנגרם לו, ובה דרישה לחייב את דוויק לשלם סך של כ-800 אלף שקל למדינה בגין תשלומים ששילמה, משלמת, ותשלם בעתיד לנפגע, לפי חוק נפגעי פעולות איבה.

המדינה משלמת לנפגע תשלומים להם הוא זכאי לפי חוק נפגעי פעולות איבה ועל כן, זכאית המדינה לפיצוי בעילות שיפוי והשבה עבור כל תשלום ששילמה ושהיא עתידה לשלם לנפגע.

עוד בחדשות: 30 שנות מאסר לרוצח אחותו

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת ברודי, גזר על מוחמד אלעמורי תושב לוד, עונש של 30 שנות מאסר בפועל לאחר שרצח את אחותו, נג'לא אלעמורי בת 20 במותה, בשנת 2019.

אלעמורי הורשע בכתב אישום מתוקן בעבירה של רצח (בכוונה) של אחותו הקטנה נג'לא אלעמורי. בשנת 2018 עזבה נג'לא את בית אימה ובשתי הזדמנויות, מוחמד אחיה, פעל על מנת שתחזור לבית אימם ובהמשך היא אכן חזרה. באפריל 2019 התכתבה נג'לא עם אחותה ואמרה כי היא רוצה לעזוב שוב את הבית, האחות סיפרה על כך למוחמד.

בשעות הערב של אותו יום, לאחר שאחותה הפצירה בה, חזרה נג'לא לבית אימה ונכנסה לחדרה. בהמשך, מוחמד הגיע, נכנס לחדרה של נג'לא, ובין השניים התפתח ויכוח. "במהלך חילופי הדברים, חנק הנאשם את המנוחה בצווארה באמצעות שתי ידיו, בעודה יושבת על המיטה בחדר ומנסה למנוע ממנו לבצע את זממו". אחיהם הקטן, בן 16 אז, נכנס לחדר וניסה להדוף את מוחמד, אך הוא לא הפסיק לחנוק אותה עד שאיבדה הכרה, ובהמשך נפטרה. מוחמד עטף את גופתה של נג'לא בשמיכה, הכניס אותה למושב האחורי של רכבו, נסע לשטח פתוח בסמוך ליישוב שוהם שם הותיר את גופתה, וחזר יום למחרת כדי לקבור אותה בקרבת מקום.


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות