ישראייר תפצה בגלל הטעיית לקוחות

חברת התעופה תשלם לבני זוג פיצוי של 27 אלף שקל לאחר שנקבע כי הטעתה אותם לגבי הסיבה לביטול הטיסה, דבר שהוביל אותם לבטל את חופשתם
גילי סיוון-כהן |
הטיסה בוטלה, בני הזוג נשארו בבית. אילוסטרציה envato

חברת ישראייר הטעתה לגבי סיבת ביטול טיסה ותשלם כ-27 אלף שקלים פיצוי לבני זוג, זאת לאחר שרשמת בית המשפט אביגיל ון-קרפלד, פסקה כנגד חברת התעופה פיצוי לדוגמא מלא, לכל אחד מהתובעים, בגין הטעיה ביודעין לגבי סיבת ביטול טיסה.

הרשמת גם פסקה כי הנתבעים לא הקטינו נזק בהחלטתם לוותר על החופשה כולה בגלל ביטול הטיסה, אך לא כל רכיבי התביעה שנתבעו התקבלו עקב אי הקטנה הנזק.

התובעים, שני מבוגרים בני 73 ו-68, רכשו באינטרנט, כרטיסי טיסה לרומא באיטליה מנתב"ג. התובעים תכננו לשהות באיטליה מיום ראשון ולחזור ביום שישי עם חברת תעופה אחרת.

לקראת חופשתם רכשו מראש באינטרנט גם כרטיסי רכבת, כרטיסי כניסה בפירנצה למוזיאונים ולקונצרט.

כן הזמינו מקומות לינה במלונות.

בני הזוג הגיעו לשדה ולאחר מספר שעות נטען על ידי ישראייר כי הטיסה מבוטלת בשל תנאי מזג אוויר ולכן הם יכולים לטוס למחרת. בני הזוג החליטו שלא לטוס וביטלו את חופשתם.

חברת התעופה טענה שמדובר בנסיבות שלא היו בשליטתה והיא פטורה מתשלום כל פיצוי.

לטענה שהיו מטוסים שטסו מבאטומי הוכחשה, נטען, כי איחורים יכולים לקרות והנתבעת פעלה כדין וגם אם הייתה רוצה להטיס את המטוס חרף תנאי מזג האויר לא קיבלה אישור להטיס את המטוס.

לטענתם, התובעים בחרו לבטל את חופשתם וזו החלטה שלהם ואין להם להלין אלא על עצמם.

נטען עוד כי סוכנות הנסיעות של התובעים קיבלה זיכוי מלא על הטיסה שהוזמנה מהנתבעת ומעבר לכך לא מגיע לתובעים דבר

שינוי גרסאות

הרשמת אביגיל ון-קרפלד לא קיבלה את טענת חברת התעופה וקבעה כי התובעים הוכיחו ששירות הלקוחות של ישראייר נתן גרסה אחרת לביטול הטיסה לנוסעת אחרת באותה טיסה.

"הוצג מכתב הנתבעת לאותה נוסעת אחרת באותה טיסה, לפני מועד הגשת כתב ההגנה בתיק זה, שהעיכוב בטיסה "נבע בשל תקלה טכנית בלתי צפויה שהתגלה במטוס החברה, בעת בדיקתו השגרתית טרם המראה, והנ"ל הביא לשרשרת של עיכובים ביום זה, ולבסוף לקרקוע המטוס", לשון ההחלטה.

לדברי השופטת, עד הנתבעת, מר בלזר אישר שלא הייתה תקלה טכנית באותו יום במטוס הספציפי.

"ביהמ"ש אינו מקבל את ההסבר שהוצע לגרסאות השונות לגבי סיבת ביטול הטיסה שמדובר ב'מכתבי תשובה מובנים מראש'", כתבה הרשמת בהחלטתה וחייבה את הנתבעת לשלם פיצוי סטטורי מלא בסך של כ-22 אלף שקלים לשני הנוסעים וכן פיצוי נוסף של מעל 5,000 שקלים בגין השבת הוצאותיהם, התוספת הראשונה, טרדה וביטול זמן.


לצפייה ודירוג כבוד הרשמת ון-קרפלד אביגיל


עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות