הודה בסחר ב"נייס גיא" – התביעה חזרה בה מכתב האישום

אף שהנאשם הודה בסחר בסמים ב-6 מקרים שונים והחזקתם שלא לצריכה עצמית, ביטלה התביעה את ההליך משום שלא הוכח כי החומר שנתפס הוא אכן סם
דניאל בן חמו |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

למרות הודאת נאשם בן 62 מדרום הארץ, בסחר בסמים בשישה מקרים והחזקה לצריכה עצמית, התביעה חזרה בה מכתב אישום לאחר שהתברר שלא היה בתיק חוות דעת שאכן מדובר בסם.

הנאשם הועמד לדין בגין עבירה של סחר בסמים שישה מופעים (הפללה של קליינט) והחזקה לצריכה עצמית. כאשר על פי כתב האישום במקרה אחד הוא מכר בסמוך למכולת סם מסוכן מסוג נייס גיא בתמורה ל-80 שקלים ששולם בהקפה. עוד צוין בכתב האישום, כי ב-5 מועדים נוספים, הוא מכר לאותו קליינט שקיות של נייס גיא ליד אותה מכולת.

חרף הודאתו של הנאשם, התביעה קיבלה את טענותיו של עו"ד אלעד אלקיס שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית והסכימה לחזור בה מאישום, כאשר הסנגור טען כי מכיוון שמדובר בסחר "נייס גאי". אין בתיק אין חוות דעת סם ובעובדות כתב האישום נרשם כי הנאשם מכר "נייס גאי" והוא לא מופיע כסם בפקודת הסמים.

לכך, הוסיף עו"ד אלקיס כי במסגרת חיפוש שנערך בסמוך לביתו של הנאשם נמצאו כ- 110 שקיות "נייס גאי" (ניסו לקשור את הנאשם להחזקה אולם לא היו ראיות), כאשר מתוך 110 שקיות נמצאו 22 עם חומר לא מזוהה שעליהם היה כתוב של "נייס גאי" דבר שחיזק את טענתנו שלא על כל שקית רשום עליה "נייס גאי" מכילה תרכובת אסורה.

הסנגור גם הציג את החלטת העליון בעניין מור יוסף במסגרתו זוכה הנאשם ע"י בית המשפט העליון בעבירה של שימוש "בנייס גאי" בשל העדר היכולת להוכיח כי השימוש בחומר שנעשה אסור מבחינה משפטית.

עוד בחדשות: מדוע זוכה נאשם שהודה שתקף את האחות בקופ"ח?

גבר בן 72, תושב המרכז, הודה שתקף אחות בקופת חולים במכת אגרוף ודחיפה, אך שופט בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר, זיכה את הנאשם וקבע כי מדובר בזוטי דברים, לאחר שעלה בידי הנאשם לעורר ספק סביר, מבוסס ומשמעותי, לגבי השאלה האם המעשה מקים פגיעה מזערית בנורמה המוגנת או סכנה מזערית לציבור.

"אין מדובר באירוע אלימות מתוכנן, אלא בתגובה ספונטנית של נאשם מבוגר, המטפל באמו הקשישה והגיע אתה לצורך קבלת טיפול בקופת חולים", נכתב בפסק הדין. "ספק רב אם הרשעתו בשלב זה, בנסיבותיו המיוחדות של המקרה, תשרת אינטרס ציבורי כלשהו".

לכתבה המלאה לחצו כאן

____________________________________________

עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות