פיצוי של אלפי שקלים לצעיר שנעצר סמוך למצעד הגאווה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בי-ם קיבל את תביעתו של הצעיר, לפיה הוא נעצר רק בשל חזותו הדתית. השופט: "התנהלות המשטרה במקרה זה לא עמדה בסטנדרט הנדרש
אייל חן |
הפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2018 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים פסק כי המשטרה תפצה באלפי שקלים צעיר יהודי שנעצר בדרכו להפגנה מאושרת וחוקית כנגד מצעד הגאווה רק בשל חזותו הדתית.

"התנהלות המשטרה במקרה זה", נכתב בפסק הדין, "לא עמדה בסטנדרט הנדרש".

עו"ד אלעדי ויזל, מטעמו של הצעיר אמר: "על המשטרה להפסיק לאלתר את הפגיעה השיטתית בחופש המחאה של מתנגדי המצעד".

שופט בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, טדי ארז, פסק כי על המשטרה צעיר יהודי אשר נעצר בדרכו להפגנה כנגד מצעד הגאווה לפני כשנתיים בשל חזותו הדתית בסכום של 8,000 שקלים, וזאת למרות שההפגנה אושרה ע"י המשטרה.

בחודש יוני 2021 התקיים מצעד הגאווה בירושלים. הצעיר עשה את דרכו להפגנה כנגד המצעד אשר אושרה ע"י המשטרה. בעודו צועד ניגש אליו שוטר סמוי ודרש ממנו להזדהות. הצעיר הזדהה בפניו, לאחר מכן תשאל אותו השוטר על מעשיו, לאחר התשאול החליט השוטר לעכב אותו לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה נערך עליו חיפוש והוא עוכב למשך שעות ללא סיבה עד סיום המצעד אז שוחרר. הצעיר הגיש תביעה כנגד המשטרה על עיכוב וחקירה ללא עילה.

בגלל המראה

בית המשפט קיבל את תביעתו של הצעיר ואת עמדתו לפיה נעצר בשל חזותו הדתית.

בפסק הדין כתב, בין היתר, השופט טדי ארז כי "התנהלות המשטרה במקרה זה לא עמדה בסטנדרט הנדרש".

"הנתבעת", נכתב בפסק הדין, "לא הציגה יסוד סביר לחשד שהתובע עומד לבצע עבירה שתסתכן שלום אדם או שלום ציבור. משכך, העיכוב ומשכו נעשו שלא כדין באופן שיש לחייב אותה בפיצוי התובע.

"הנתבעת לא העלתה גרסה סדורה באשר לגורמים שהביאו להחלטה לעכבו בחשד לביצוע עבירה, כל אלה מלמדים כי לא היה צידוק של ממש לעיכוב, ודאי לא ברמה של הסתברות גבוהה".

השופט ארז קבע כי יש לפצות את הצעיר ברף הגבוה של הפיצויים ופסק כי המשטרה תפצה אותו ב 7,500 שקלים ותשלם לו הוצאות משפט בגובה 500 שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טדי ארז


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות