הותקפה בכביש והעידה בביהמ"ש: "מאז המקרה אין לי חיים"

ביהמ"ש גזר 10 חודשי מאסר על תושב הצפון, 53, שהורשע כי היכה מורה חולת סרטן בעקבות סכסוך על דרך. המורה שתקף העידה בדמעות: "אני משולה לחיה-מתה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

האלימות בכבישים, הפכה להיות רעה חולה ומכת מדינה של ממש. בדיון בבית משפט, בו ניתן גזר דינו של תושב הצפון, בן 53, לאחר שהיכה מורה חולת סרטן בעקבות סכסוך על הכביש, ניתן להבין ולו במעט את ההשלכות של מקרים אלו על נפגעי העבירה. "אין לי שינה. אין לי חיים. כל הזמן בפחד. איך אפשר לחיות ככה? איך? לא יוצאת מהבית. אני 35 שנה מורה. מורה שאוהבים אותה. מורה שעושה בשביל כולם. 35 שנים. אנשים לא מכירים מה קרה לדליה שלהם", סיפרה בכאב הנפגעת. השופט, זאיד פלאח, גזר על הנהג המכה 10 חודשי מאסר בפועל ועשרת אלפים שקלים פיצוי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז חוף, בו הורשע הנאשם, בביצוע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. לפני שלוש וחצי שנים נהגה הנפגעת ברכבהּ בחדרה ואירעה תאונה בין רכבו של הנאשם לרכבה של המתלוננת. בנסיבות אלו יצא הנאשם מרכבו, פתח את דלת רכבה של המתלוננת, גדף אותה ותקף אותה באופן שחבט בה במכות בצווארה, בכתפיה, בראשה וסטר לה בראשה ובכתפיה. הנאשם לא חדל ממעשיו גם לאחר שהמתלוננת יצאה מהרכב והמשיך לתקוף אותה בכך, שסטר לה בראשה, חבט בה במכות בראשה. הנאשמת נטלה את הטלפון שלה מרכבה וצילמה את הנאשם ובתגובה תקף אותה הנאשם בכך, שדחף אותה והיא נפלה לרצפה וגם הטלפון נפל. אנשים נאספו במקום, צעקו לנאשם לחדול ממעשיו ואז הנאשם חזר לרכבו והמתלוננת התקרבה אליו, צילמה אותו ובתגובה החל הנאשם בנסיעה מהמקום וביצע תנועה של אצבע משולשת לעברה של המתלוננת.

בתחילה התיק נסגר על ידי המשטרה, אולם לאחר מכן הוא נפתח מחדש והוגש כתב אישום נגד הנהג, שהינו ללא כל עבר פלילי. לפני גזר הדין הגיעה המתלוננת לספר בבית המשפט ושם התברר כי היא היתה מורה עשרות שנים וחלתה בסרטן במהלך הטיפולים, הותקפה על ידי הנאשם ומעשיו החמירו את מצבהּ ואת תחושותיה, והיא החליטה לסיים את עבודתה, ובעדותה תיארה את מצבה בעקבות אותו אירוע.

"אני חיה-מתה"

"אין לי חיים מאז", תיארה האישה שהותקפה בדמעות. "לקחו לי את כל הדברים שאני אוהבת. הדברים שלי, זה היה הילדים האלה. אני פרשתי בתנאים של פרישה מהירה. חצי משכורת. רציתי להמשיך לעבוד, אלמלא המקרה הזה. לא יכולתי. זה היה התקפי חרדה. גלי החום האלה, זה כאילו מישהו זורק אותי לאש. שום מזגן לא יכול לעזור לי", סיפרה נפגעת העבירה והוסיפה: "אני לא נוהגת מאז. בעלי לוקח אותי לאן שצריך. זה אומר שגם בימי העבודה שלו אני צריכה להפריע לו. כל היציאות שלי מהבית זה רופאים וטיפולים. זהו. זה החיים שלי. אני בכלא. אני. לא רק הכלא והבידוד. פיזית, אני משולה לחיה-מתה. אני נושמת".

הסנגור בתחילה ביקש מבית המשפט לבטל את הרשעת הנאשם בפלילים, אך חזר בו מהבקשה וציין כי יש להטיל על מרשו אך ורק עונש של מאסר על תנאי ופיצוי. בגזר הדין, ציין השופט פלאח, כי הרושם שקיבל מהנאשם, שאיננו מבין את חומרת מעשיו ואיננו ער לסכנה הטמונה במעשים מעין אלה, והחרטה שהביע בפניי היא חרטה מן הפה החוצה, כאשר הנאשם איננו מתכוון כלל לטפל בהתנהגותו שהובילה לכל המתואר בכתב האישום.

"אמנם", כתב השופט פלאח בגזר הדין, "תאונת הדרכים לא תוכננה על ידי הנאשם, ואולם כל מעשיו והתנהגותו שלאחר מכן נעשתה על ידו במודע, וכך גם תקיפתה של המתלוננת. לקחתי בחשבון את חלקו המלא של הנאשם בביצוע העבירה, את הנזק שנגרם כתוצאה ממנה".

עוד הוסיף השופט: "מעשיו של הנאשם חמורים במיוחד על רקע אלימות בכבישים, לה אנו עדים בעת האחרונה. מעשיו של הנאשם כלפי המתלוננת הם בלתי-נסלחים, ואני רואה בחומרה את סירובו של הנאשם לעבור הליך טיפולי ואת אי-הבנתו להתנהגות הבעייתית והחמורה עד תום".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט זאיד פלאח

___________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות