ההפתעה שחיכתה לאישה שתבעה להגדיל את מענקי הקורונה

בדרישה שהוגש לוועדת הערר לענייני קורונה, טענה אישה כי רשות המסים טעו בחישוב המענקים שניתנו לה וכי הגיע לה לקבל סכום גבוה יותר. האם עמדתה התקבלה?
נעמה כהן |
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

ועדת הערר לענייני קורונה על החלטות רשות המסים, קיבלה טענות של עוררת על החלטת רשות המסים, והורתה להם להגדיל כמעט בפי ארבע את סכום המענק אשר החברה של העוררת תקבל והעמידה אותם על 1.24 מיליון שקלים.

ההחלטה עצמה עסקה בסמכות רשות המסים להגדיל את המקדם (והמענק) לבית עסק של העוררת, בהתאם להוצאות הקבועות בפועל.

ועדת הערר קיבלה את טענות העוררת על החלטת רשות המסים, לאחר שהעוררת הוכיחה כי ההוצאות הקבועות שלה בתקופה האמורה היו גבוהות משמעותית מהסכום שנקבע לצורך כך בחוק.

במסגרת החלטת וועדת הערר ובתום דיון מעמיק בבקשת הערר, נקבע כי הסכום המענק שרשות המסים אישרה לחברה לא יעמוד על 340 אלף שקלים כפי שנקבע תחילה על ידי רשות המסים, אלא יעמוד על סכום של 1.24 מיליון שקלים.

"פער כספי משמעותי"

בהחלטה נקבע על ידי ועדת הערר, כי כאשר עורר מציג פער משמעותי לכאורה בין המענק שהתקבל להוצאות הקבועות בפועל, על המשיבה לכל הפחות לבדוק את הטענות. בנוסף נקבע שמקדם נמוך, בגובה 0 עד 5% עשוי להוות הצדקה ראשונית לבדיקת ההוצאות הקבועות בפועל, ככל שזו נדרשת, שכן במצב זה עולה חשש לפער משמעותי ביותר בין המענק להוצאות הקבועות, באופן הגורם לעיוות.

"המשיבה אישרה לעוררת מענקים בסכום כולל של 339,968 שקלים עבור שש תקופות הזכאות. סכום זה מהווה כ- 27% מחישוב ההוצאות הקבועות בפועל בו הכרנו . בנוסף, אנו סבורים כי יש לתת את הדעת גם לפער הכספי המשמעותי בין הסכומים, העומד על כ- 855,000 שקלים", נכתב בהחלטה.

עוד הוסיפו נציגי הוועדה: "אנו סבורים כי בנסיבות העניין, ובהתחשב גם בהצדקה לבדיקת ההוצאות הקבועות במקרה זה מדובר בפער משמעותי המצדיק את הסטייה מהנוסחה וקביעת המענקים בהתאם להוצאות הקבועות בפועל, בסכום כולל של 1,243,628 שקלים ועל פי מקדם השתתפות הוצאות קבועות בשיעור של 14.33%".


עו"ד אלי סרור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות