מה העונש על שוד של שעון רולקס?

נתן ששון, בן 22, הורשע כי שדד את שעון היוקרה מהכדורגלן דור גלילי. הוא ירצה 21 חודשי מאסר ויפצה את גלילי ב-4,000 שקלים
דניאל בן חמו |
שעוני רולקס. צילום: דוברות המשטרה

שופטת בית משפט המחוזי מרכז בלוד, מרב גרינברג, גזרה 21 חודשי מאסר על נתן ששון, צעיר בן 22, אשר הורשע ששדד שעון רולקס מדור גלילי, כדורגלן, בן 25. השופטת גם קנסה את הנאשם ב-4,000 שקלים וקבעה כי עליו לפצות את גלילי בעשרת אלפים שקלים.

על פי כתב האישום, בן אל אדרי פרסם ברשת החברתית פייסבוק עבור חברו דור גלילי, מודעה המציעה למכירה שעון מסוג Rolex בסכום של 46 אלף שקלים. הנאשם או מי מטעמו פנו לאדרי בבקשה לרכוש את השעון, ובתגובה זה שלח את מספר הטלפון הנייד של גלילי כדי שהשניים יקבעו ויתאמו את מועד המכירה.

גלילי, כך תואר בכתב האישום, הגיע למקום המפגש ובאותה עת הגיע למקום גם הנאשם כשהוא מצויד בגז פלפל. שם ישב גלילי ישב ברכבו במושב הנהג והנאשם עמד בסמוך לחלון הנהג, הוא הציג לנאשם את השעון מבעד לחלון, הנאשם אחז בשעון והמתלונן סובב את גופו למושב שלידו על מנת להניח את קופסת השעון. משהסתובב שוב לכיוונו של הנאשם, ריסס הנאשם את פניו ועיניו בגז פלפל וברח מהמקום עם השעון.

הצלקות שנשארו

דור גלילי, בן 25, כדורגלן במקצועו, העיד במעמד הטיעונים לעונש על הצלקות שהותיר בו השוד. לדבריו, בזמן אמת נבהל וחשב שאיבד את ראייתו, ומאז, חווה פלאשבקים מהאירוע, מתהלך ברחובות דרוך, בחשש תמידי, חושב מחשבות טורדניות ותוהה כלא מאמין כיצד נפל קורבן לשודד.

הסנגור טען כי נסיבות ביצוע העבירה מלמדות כי מצויה במדרג החומרה הנמוך של עבירות השוד, היות ולא נעשה שימוש באקדח טייזר או דמה. עוד טען כי רף חומרת האלימות בה נקט הנאשם נמוכה ביותר, למתלונן לא נגרם נזק חמור שהצריך טיפול מיידי ולא ניכר כי האירוע הותיר בו טראומה המצריכה טיפול. עוד ביקש ליתן משקל נכבד לגילו הצעיר, לרמת מסוכנותו שהוערכה כנמוכה, לכך שהשעון הוחזר בשלמותו ולפיצוי המוסכם שמוחזר בתשלומים.

השופטת גרינברג ציינה בהחלטתה כי מעשיו של הנאשם "נועזים וחמורים". לדבריה, הנאשם תכנן תכנון מוקדם ומוקפד את השוד, יצר קשר ברשת חברתית עם מפרסם המודעה למכירת שעון יקר ערך, תוך שימוש בשם בדוי על מנת להסתיר את זהותו וקבע מקום מפגש.

מניע כלכלי

"הרקע לביצוע המעשה נובע ממצבו הכלכלי", הוסיפה השופטת בגזר הדין, "ברי שמלכתחילה תכנן שלא לרכוש את השעון יקר הערך אלא ליטול אותו מבעליו שלא בהסכמתו ובמידת הצורך, תוך שימוש בתרסיס הגז; הנאשם הצטייד מראש בנשק קר – גז פלפל, ומייד שקיבל מהמתלונן את השעון לידיו, עשה בו שימוש, התיזו ממרחק קצר לעבר פניו ועיניו של המתלונן שישב ברכבו, חסר אונים ומופתע מהפעולה האלימה שננקטה כלפיו; הנאשם נעצר זמן קצר לאחר השוד כשהשעון בכיסו, ספק אם היה משיבו לולא תפיסתו".

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מרב גרינברג

_____________________________________

עו"ד קובי מרגולוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות