נעצר בחשד להשלכת בקת"ב – תובע פיצוי מהמשטרה

תושב השרון טוען כי נעצר בחשד שהשליך את חומר הנפץ לעבר בית שכנו, אף שסרטוני האבטחה שתיעדו את המקרה הוכיחו את חפותו. המשטרה: "טרם קיבלנו התביעה"
רונן לוי |
בקבוקי תבערה. צילום: פלאש 90

במשך חמישה ימים המשטרה החזיקה במעצר את תושב השרון לאחר שנטען כי השליך בקבוק תבערה לעבר בית שכנו, למרות הכחשתו הגורפת וסרטוני אבטחה שתיעדו כי לא הושלך דבר, שיחררו במשטרה את החשוד במעשה ובשבוע שעבר הוא הגיש תביעה במאות אלפי שקלים נגד המשטרה.

במשטרה אמרו בתגובה כי "כתב התביעה טרם התקבל במשטרה, לכשיתקבל נגיב לו באמצעות הפרקליטות בבית המשפט כמקובל ולא באמצעי התקשורת".

על פי התביעה, בחודש פברואר השנה, ערך התובע בגינת ביתו ״על האש״ ולפתע שמעו רעש מכיוון בית השכן והבחינו כי הרכב שלו עולה באש.

עם הרכב הבוער נסע השכן לכיוון ביתו של התובע ופגע בעוצמה גדולה מאוד בשער החשמלי של הבית ואף בנו של התובע נפצע.

התובע מיד יצר קשר עם מוקד 100 הסביר את שהתרחש וביקש שיגיע במיידית ניידת ואמבולנס.

עם הגעת השוטרים לבית התובע, לטענתו אחד השוטרים החל חונק אותו, אזק אותו והכניסו לניידת למקום הגיע גם קצין משמרת שנכנס לניידת בו התובע שכב חבול ואזוק ולטענתו אמר לו: "אנחנו יודעים שאתה שרפת את הרכב, ראו אותך" ולדבריו כאשר הוא ביקש מד"א קצין החקירות החל לצחוק ואמר: "אתה לא בקייטנה, שרפת תהיה גבר".

"אתה בלא בקייטנה"

התובע ביקש בכל לשון של בקשה שיצפו במצלמות האבטחה בביתו אשר לדבריו הראו כי הוא לא השליך או שרף דבר, הקצינים נכנסו לביתו וצפו בסרטונים, אולם למחרת הוא הובא להארכת מעצר ושם הבין כי המשטרה ייחסה לו עבירות הצתה וכן לטענתה חלק מעילות המעצר הינם מכיוון שאחותו של השכן שלטענתו הינה שוטרת ראתה אותו זורק את בקבוק תבערה לעבר המכונית – דבר אשר לא עולה בקנה מידה אחד עם צילומי סרטוני האבטחה.

השופטת ביקשה במהלך הדיון לצפות בסרטוני האבטחה אבל המשטרה סרבה בטענה ״כי לא הספיקו לצפות בסרטונים", מעצרו של התובע הוארך בשלושה ימים וכאשר הובא שוב לבית משפט כעבור מספר ימים, במשטרה טענו כי הוא חשוד בניסיון רצח, מכיוון שלטענתם ניסה לשרוף את בית המתלונן ולא את רכבו ומעצרו הוארך ביומיים נוספים.

בתביעה צוין, כי כעבור חמישה ימים, במשטרה טענו כי קרתה טעות בשוגג והוא משוחרר.

כעת כאמור, הוגשה התביעה לבית משפט השלום בתל אביב, שם טוען כי בעקבות המקרה שאף פורסם, נפגע העסק בבעלותו שנמצא בישוב וכן חוסר השיקול המקצועי של השוטר אשר עצר אותו ביום האירוע כאשר הוא רואה את הנזק לבית התובע.

כמו כן הוא ציין כי הוצג לשוטרים ובפרט למפקד התחנה סרטון בו התובע בכלל עושה "על האש" בגינה ואיו לו כל קשר להצתה, להיזק לרכוש ובכל זאת נשאר במעצר שווא לא פחות מחמישה ימים.

וכאשר שופטת המעצרים ביקשה את תיעוד מצלמות האבטחה, נציג המשטרה התחמק מכך למרות שלטענת התובע נציג המשטרה צפה כבר ביום הראשון בסרטוני האבטחה וידע כי לתובע איו כל קשר לאירוע.

המשטרה: "נגיב בבית המשפט"

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במשטרה, לכשיתקבל נגיב לו באמצעות הפרקליטות בבית המשפט כמקובל ולא באמצעי התקשורת. נדגיש כי מדובר בחקירה מתנהלת, במהלכה נעצר חשוד במעורבות באירוע. חשוב לציין כי בתום בחינת הממצאים במסגרת דיוני בימ"ש, החליט בית המשפט על הארכת מעצרו בהסכמת שני הצדדים, וציין כי קיים חשד סביר וכן עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה".


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות