עונשי מאסר חמורים לסייעות שהתעללו בילדי גן בחולון

ביהמ"ש גזר 8 שנות מאסר על אורטל בנימין ו-4.5 שנות מאסר על רינת ינקו, שתיהן סייעות בגן סיגל שהורשעו בעשרות מקרי תקיפה והתעללות בפעוטות שהיו תחת השגחתן
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

שופט בית המשפט המחוזי תל אביב, יוסף טופף, גזר 8 שנות מאסר ו-120 אלף שקלים פיצויים על אורטל בנימין, הסייעת "בגן של סיגל" שהורשעה בעבירות התעללות ותקיפת קטין ב 85 אירועים שונים ובהתעללות נפשית בכל ילדי הגן. בנוסף גזר ביהמ"ש 4.5 שנות מאסר ו-80 אלף שקלים פיצויים על רינת ינקו, סייעת נוספת ב"גן של סיגל" שהורשעה גם היא בעבירות של התעללות ותקיפת קטין ב 39 אירועים שונים ובהתעללות נפשית בכל הילדים בגן.

בגזר הדין ציין השופט יוסי טופף כי מעשי הנאשמות, כפי שתועדו במצלמות הגן, ופורטו בהרחבה בהכרעת הדין, מעוררים שאט נפש וחלחלה והצפייה בתיעוד המצולם מקוממת וקשה. הנאשמות הפגינו כלפי הפעוטות שלל מעשים אלימים בדמות הטחות, משיכות, דחיפות, מכות, הענשה, החפצה, האבסה, וכל זאת תוך זלזול, רוע, אטימות, וחוסר כבוד.

"אמנם", כתב השופט, "לא בכל מעשי התקיפה וההתעללות, ננקטה אלימות פיזית קשה או בוטה ברף גבוה של עצמה. כך למשל, השכבת הפעוטות לישון והרדמתם בדרך של כיסוי ראשם בשמיכה מבלי להותיר להם פתח לנשימה למשך דקות ארוכות ללא השגחה הינה מעשה אלים, מסוכן ותוקפני, מבלי שנדרשת לשם כך הפעלת כוח של ממש. עם זאת, חובה לזכור, מדובר בפעוטות רכים בשנים, עדינים, פגיעים וחשופים, אשר לא יכלו כנגד הנאשמות, ואלה מצדן לא בחלו בהפעלת כוח כנגד גופם הרך והשלטת אווירת פחד ובעתה סביבן".

אווירת פחד בגן

השופט הוסיף, כי נמצא כי הן הפעוטות שנפגעו פיזית מהנאשמות והן יתר ילדי הגן שחוו את הפחד והבהלה, היו חשופים לאירועי אלימות רבים בתדירות גבוהה במהלך התקופה הרלוונטית, וכל אלה מלמדים על פגיעה ממשית וקשה בערכים החברתיים המוגנים.

"הנאשמות מצדן", נכתב עוד בגזר הדין, "הן בהודעותיהן במשטרה והן בעדויותיהן בבית המשפט, כלל לא ראו פסול במעשיהן, וכל אחת בדרכה הציגה פרשנות מיתממת למעשיה, והקלה ראש בנטען כלפיה. התקבל הרושם כי הנאשמות כלל לא הפנימו את חומרת התנהלותה והפליליות הטבועה בהן, גם לאחר שהוגש נגדן כתב האישום והתנהל המשפט בעניינן".

באשר לנזקים שנגרמו לפעוטות כתוצאה ממעשי הנאשמות ציין בית המשפט כי: "לרבות הנזק הפוטנציאלי, יש להביא בחשבון כי המעשים בגינם הורשעו הנאשמות, המכוונים ומבוצעים כלפי פעוטות חסרי ישע, פגעו לא רק בגופם, אלא בנפשם וברגשותיהם. חותמם של מעשים שכאלו עלול להיות ניכר לתקופה ארוכה ועשוי לתת אותותיו למשך כל חייהם".

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טופף

______________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות