כיצד הגיב רוכב האופנוע לתלונת נהגת שטענה כי תקף אותה בכביש?

בדתה תלונה? לביהמ"ש הוגשה תביעה בסך 150 אלף שקל נגד הצעירה שטענה כי הרוכב פגע בה בשל תאונה ביניהם ולאחר שהציג סרטונים המתעדים את שבאמת אירע
גילי סיוון-כהן |
חקירה משטרתית
חקירה, אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה נגד נהגת רכב בסך 150 אלף שקלים, לאחר שזאת בדתה נגדו תלונה כאילו היכה אותה לאחר שפגעה בו במכוניתה.

רוכב האופנוע הוא זה שהביא למשטרה את הסרטונים שהורידו את החשד ממנו וכאמור כעת הוא תובע את הנהגת.

על פי התביעה, בחודש ספטמבר האחרון עת נהג התובע באופנועו ברחי קיבוץ גלויות בתל-אביב פנתה הצעירה עם רכבה אל נתיב נסיעת התובע ופגעה עם מכוניתה ברגלו של התובע והחלה לנסוע במהירות בניסיון להימלט מזירת התאונה מבלי למסור לתובע את פרטיה כנדרש בחוק.

התובע נסע אחרי הנתבעת במטרה להגיע אליה ולקבל את פרטיה וכאשר נחסמה דרכה של הנתבעת ע"י אופנוע אחר, הגיע התובע למקום וניגש אליה לבקש את פרטיה.

חלונות מכוניתה של הנתבעת היו סגורים לחלוטין במשך כל האירוע והנתבעת סירבה למסור את פרטיה לתובע.

רוכב האופנוע לא ויתר, העמיד את אופנועו ממול לרכב הנתבעת והתקשר למשטרה וביקש שתגיע ניידת לצורך בירור פרטי הנתבעת שפגעה בו.

בניסיון לחמוק מאחריותה בפגיעה הגופנית שהסבה לרוכב, הנהגת התקשרה גם למשטרה והתלוננה כי רוכב האופנוע איים עליה ותקף אותה פיזית באגרוף בכתפה – השוטרים שהגיעו למקום, לא קיבלו את גרסת רוכב האופנוע והוא נעצר לחקירה משטרתית שנמשכה כ-5 שעות אשר בסופה נשלח למעצר בית ל-5 ימים, זאת מלבד צו הרחקה שהוטל על רוכב האופנוע.

"להעביר מסר חד נגד תלונות כוזבות"

התובע, שהוחשד, על לא עוול בכפו, בעבירות חמורות של איומים ותקיפה, הבין שממשטרת יפו לא תבוא הישועה ויתכן אף שבבוא היום הוא יצטרך לתת את הדין כאשר יואשם ולכן ניגש בעצמו לבתי עסק בסמוך למקום בו טענה הנהגת שאירעה התקיפה, אותם תצלומים הוכיחו כי הנהגת בדתה את התקיפה וכי התובע כלל לא פגע בה פגיעה פיזית כלשהי.

לאחר שהציג את הצילומים לחוקרים, הם זימנו את הנהגת למשטרה, חוקר ששוחח עם הנתבעת והסביר לה כי לא ניתן לראות בתצלומים את אותה תקיפה ורק אז, כשנוכחה הנתבעת שיש הוכחה להפרכת גרסתה, הודתה הנתבעת בשיחה עם החוקר המשטרתי כמצוטט: "אולי לא היתה תקיפה פיזית".

כעת הגיש רוכב האופנוע תביעה בסך 150 אלף שקלים נגד אותה נהגת בה נטען בין השאר ש"כישורי" הנתבעת במשחק והייעוץ המשפטי שקיבלה מעורכי הדין שהינם הוריה, סייעו בידיה לבנות את הגרסה השקרית שבדתה בתלונתה במשטרה בכוונת זדונית לפגיעה בתובע.

"הנתבעת ניצלה את העובדה שהמשטרה מייחסת חשיבות רבה לאירועי אלימות בכבישים ולאירועי אלימות כנגד נשים, כך שיכולה היתה להניח שתלונתה השקרית בדבר תקיפתה הפיזית בכביש תאומת ע"י המשטרה ללא עוררין ותפנה את חיצי האשמה אל התובע, ובכך תחמוק מהעבירה והפגיעה הפיזית בתובעה שהיא ביצעה", נכתב בתביעה, "יש למצות את הדין עם הנתבעת, הן כדי לפצות את התובע על הנזקים ועוגמת הנפש שסבל, והן לצורך העברת מסר חד וחלק לנתבעת ולציבור כי אין מקום בחברתנו להגשת תלונות שווא כוזבות ביודעין במשטרה".


עו"ד נועם לאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות