שנת מאסר בפועל לקבלן שקיזז מע"מ ללא חשבוניות

ביהמ"ש השלום בחדרה גזר את העונש על מוחמד שכרי, 26 מג'ת, הבעלים של חברת הבנייה "מפלצת השחר" שהורשע בעבירות מס בהיקף של 2.25 מיליון שקל
גילי סיוון-כהן |
אתר בנייה, ארכיון

בית משפט השלום בחדרה גזר עונש של שנת מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף שקלים על מוחמד שכרי, בן 26 מג'ת.

שכרי, הבעלים והמנהל של חברת הבנייה "מפלצת השחר בע"מ", הורשע בקיזוז מע"מ ללא חשבוניות בסכום כולל של 2.25 מיליון שקלים, ובאי הגשת דוח תקופתי למע"מ.

עבירות המס שבהן הורשע שכרי נתגלו בעקבות ביקורת של משרד המע"מ האזורי בחדרה, שממנה עלה החשד כי העוסק כולל בדיווחיו דרישות לקיזוז מס תשומות מבלי להציג חשבוניות המעידות על העסקאות.

לאחר שנתבקש מספר פעמים להציג את החשבוניות, והגיש בתגובה חשבוניות בודדות בסכום קטן בהרבה מהמס שקוזז, הוגש כתב אישום כנגד העוסק והחברה שבבעלותו.

בגזר דינו קבע השופט אהוד קפלן כי "ניכוי מס תשומות ללא מסמך, כלומר שלא כדין, מבחינה מעשית הוא גניבה לכל דבר ועניין, הוא הוצאת כסף במרמה מקופת המדינה".

עוד ציין השופט כי "מדובר אחרי הכל באדם שבצורה מודעת החליט להוציא כסף מקופת המדינה, הכסף לא הוחזר, הנזק שנגרם גדול מאוד, עיקרון ההלימה מחייב שמישהו ייתן את הדין על כך, ואותו מישהו זה הנאשם".

לאחר ריצוי עונשו ותשלום הקנס שנפסקו לו על ידי בית המשפט, המורשע יידרש בנוסף להשיב לקופת האוצר את כלל המס שנגרע – 2.25 מיליון שקלים.

נאשם בדריסת מאבטחים מחוץ למועדון: "חשבנו שזה פיגוע דריסה"

קטטות במועדונים הפכו לדבר שבשגרה, אבל לפעמים האלימות חוצה גבולות. לפי כתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, צעיר בן 21 ממודיעין, דרס שני מאבטחים, אחד אחרי השני, לאחר קטטה במועדון האומן 17 בתל אביב, כאשר האיץ לעברם עם רכבו, עדי ראיה סיפרו כי חשבו שמדובר בפיגוע דריסה.

על פי כתב האישום, המקרה אירע לפני מספר שבועות, יצא הנאשם ממועדון "האומן 17" בדרום תל אביב וביחד עם אדם נוסף נכנסו אל רכבו של הנאשם, דקות ספורות לאחר יציאתו של הנאשם מהמועדון, התרחשה במקום קטטה בין קבוצת מבלים לבין מאבטחים, במהלכה נדקר אחד המאבטחים.

הנאשם, כך לפי האישום, נכנס לרכבו והאיץ אל עבר קבוצת המאבטחים שצעדה על הכביש. בתגובה, ברח המאבטח הצידה, על מנת להימלט מהרכב, ובמקביל זרק אל עבר רכבו של הנאשם מחסום מברזל. המחסום פגע ברכב וניפץ את השמשה הקדמית. מיד לאחר מכן, עצר הנאשם בצד הדרך והעלה אל רכבו שלושה ממשתתפי הקטטה. הנאשם המשיך בנסיעתו, חרף הפגיעה בשמשה, וביצע פניית פרסה בצומת הרחובות סלמה ושלבים, סמוך לתחנת הדלק שבמקום. לאחר מכך האיץ הנאשם את הרכב והחל בנהיגה מהירה אל עבר המאבטח שעמד על הכביש ופגע בו חזיתית באמצעות רכבו, המאבטח הועף באוויר והוטל על הכביש.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אהוד קפלן


עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות