בקשת ליאת בן ארי התקבלה: הוצא צו מניעה נגד רמי בן יהודה

ביהמ"ש השלום בת"א קיבל את בקשתה של המשנה לפרקליט המדינה והורה לפעיל הימין להסיר הפרסומים הנוגעים לבנה. השופטת: "הסרטונים שהופצו – מאיימים"
רונן לוי |
פעיל הימין רמי בן יהודה בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשת היועצת המשפטית לממשלה, והוציא צו הטרדה מאיימת נגד פעיל הליכוד, רמי (רחמים) בן יהודה. במסגרת הצו נאסר על בן יהודה לפרסם בעצמו ובאמצעות אחרים כל פרסום הנוגע לבנה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי. הצו מורה לבן יהודה להסיר כל פרסום מהרשתות החברתיות המתייחס לבנה של בן-ארי או מייחס קשר משפחתי בינה לבין החשוד האלמוני בפגיעה באורלי לב.

כאמור, עו"ד בן ארי, התובעת הבכירה בפרשת בנימין נתניהו, הגישה בתחילת החודש תלונה במשטרה כנגד בן יהודה, בחשד להסתה נגדה ונגד בנה. כזכור, בן יהודה היה זה שהפיץ בעבר את כתובת המגורים של עדת התביעה המרכזית באחד התיקים נגד נתניהו, הדס קליין.

השופטת מלכה ספינזי-שניאור, כתבה בהחלטתה, כי "המבחן לקיומה של הטרדה מאיימת הינו אובייקטיבי ולא סובייקטיבי. לא די בכך שפלוני יחוש מאוים, אלא על בית המשפט להשתכנע שאכן הנסיבות הן כאלה שסביר שאותו פלוני יחוש מאוים או מוטרד".

המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, במהלך הדיון בעניין צו המניעה נגד אורלי לב. צילום: פלאש 90

המבחן האובייקטיבי

במסגרת ההחלטה, דחתה השופטת ספיניזי-שניאור את טענותיו של בן יהודה וקבעה כי תוכן הסרטונים בגינם הוגשה הבקשה, האינטונציה ושפת הגוף ובמיוחד מועד אמירתם – עונים על הגדרת המונח "איום" וכי יש בהם להטריד את שלוות חייה של עו"ד בן-ארי ובני משפחתה באופן המצדיק צו. השופטת אף דחתה את טענתו, כי הדברים נאמרו במסגרת שיח פוליטי לקבוצה מצומצמת וציינה כי תמיד יש לזכור כי גם דברים הנאמרים בקבוצה סגורה צריכים להיאמר באופן מכבד ומכובד וכי יש לזכור שיכול שהם יזלגו מחוץ לקבוצה.

בנוגע לבקשה לצו הרחקה מעו״ד בן ארי ומבנה, השופטת הסתפקה בהתחייבותו של בן יהודה במהלך הדיון שלא להתקרב לבן ארי ובנה, וציינה זאת בהחלטתה.

בתחילת החודש, ביהמ"ש נענה לבקשה אחרת של היועצת המשפטית לממשלה והוציא צו מניעה נגד פעילת הימין אורלי לב האוסר עליה לפרסם כל מידע בנוגע לבנה של המשנה לפרקליט המדינה.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מלכה ספינזי-שניאור

_____________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות