כתב אישום: ייבאו עשרות ק"ג קוקאין לישראל

סמים שהוטמנו בתיבה וצוללנים שהצמידו אותה לאוניית משא: זה לא סרט מתח אלא כתב האישום שהוגש נגד 7 נאשמים במבצע ההברחה הגדול
גילי סיוון-כהן |

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו שני כתבי אישום נגד שבעה נאשמים בעקבות מבצע רחב היקף לייבוא סמים לישראל. הנאשמים הם: ניר אלמקייס, 33 תושב חדרה, יקותיאל זיני,56 תושב תל אביב, אמיל חסן, 39 תושב חדרה, מקסים דדון, 42 תושב קרית אתא, אורי סעדון, 59 תושב תל אביב, מור זוהר, 39 תושב חולון, יוסף אשרף, 37 תושב חדרה. כתב האישום מייחס לשבעה עבירות של יבוא סם, ניסיון להחזקת סם וקשירת קשר לפשע זאת לאחר שניסו לייבא לישראל 30 קילו קוקאין דרך אוניות.

לפי כתבי האישום בין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת ובחודש ינואר 2022 קשרו הנאשמים קשר לייבא לישראל סם מסוכן מסוג קוקאין לאחר שהסם ייארז במדינה אחרת בחבילות שיוכנסו לתיבת מתכת , התיבה תוצמד במגנטים לירכתי אוניה המיועדת להגיע לישראל בחלק הנמצא מתחת לקו המים. עם הגעת האונייה לישראל, הנאשמים ידאגו להפרדת התיבה מהאוניה. שניים מהנאשמים הגיעו לשטח תחנת הכח "אורות רבין" בחדרה. לאחר שצלל אחד הנאשמים וחיפש את התיבה במשך זמן מה, ולא מצא תיבה עדכן את שאר הנאשמים, עבור הצלילה קבלו שני הנאשמים מאסי סכום של 1500 שקלים.

צוללים קדימה

במאי 2022 הגיעה אוניה מקולומביה, ועליה הצמידו תיבה ובה סם במשקל 30 קילו. לאחר שהאונייה עגנה אותרה התיבה והופרדה מהספינה על ידי המשטרה, בתיבה נארזו שלושים חבילות של סם. 29 מחבילות הסמים נשמרו בידי המשטרה ואחת החבילות, במשקל של כ- 1 ק"ג, הוחזרה על ידי המשטרה לתיבה, שנסגרה מחדש והוצמדה לספינה, על מנת לאפשר לנאשמים ולאחרים לקחת את התיבה וכך לאתר אותם ולעצור אותם.

אסי וקותי, כך מתואר בכתב האישום, פנו לנאשמים ניר ויוסף על מנת שיצללו ויביאו את התיבה מהספינה וזאת תמורת סכום כסף מסוים שיקבלו. בהמשך הנאשמים נפגשו בחוף ושוחחו אודות הפרדת התיבה מהספינה. ניר ויוסף ואסי נכנסו לסירה ושטו לכיוון תחנת הכוח, בעוד שקותי, אורי ומור המתינו להם בחוף. כאשר הסירה התקרבה לספינה, צלל ניר על מנת לחפש את תיבה ב'. נאשם 2 חיפש את התיבה מתחת למים במשך כחצי שעה, ומשלא מצא אותה, עלה מן המים, נכנס לסירה, ועדכן את אסי שלא מצא את תיבה ב'.

בהמשך לכך, נטען עוד, שטו השלושה חזרה בסירה לכיוון החוף ובהגיעם לחוף עדכנו את קותי, אורי ומור שתיבה ב' לא אותרה. הנאשמים ובמשך תקופה מסוימת ניסו כמה פעמים לצלול ולחפש את התיבה ללא הצלחה. בטרם עזיבת הספינה את ישראל, ולאחר שתיבה ב' לא נמצאה על ידי הנאשמים, פירקה משטרת ישראל את תיבה ב' ותפסה את הסם שהיה בה.

_____________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות