האם אוננות ליד אדם ישן זה מעשה מגונה?

ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את ערעורו של נאשם שטען כי העובדה משום שהאישה שלביתה פרץ ישנה בזמן שעינג את עצמו, הרי שלא הייתה מודעת למעשיו
נעמה כהן |
פורץ, אילוסטרציה

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט בני שגיא, דחה את ערעורו של עמאר כולאב, תושב השטחים, שהורשע בפריצה ובביצוע מעשים מגונים, וקבע כי אדם המבצע מעשה אוננות בסמוך לאשה ישנה, מבלי שהיא מודעת לכך, מבצע עבירה של מעשה מגונה.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום במסגרתו יוחסו לו שני אישומים מעשה מגונה וכניסה והתפרצות למקום מגורים בכוונה לגנוב. על פי האישום שבמחלוקת, בשעת לילה, נכנס הנאשם לשטח מדינת ישראל שלא כחוק. כתב האישום תיאר כי בשעה 04:40 לפנות בוקר, התפרץ הנאשם אל תוך דירת קרקע בעיר רמת גן. הוא הרים את תריס הגלילה של חדר המגורים בדירה ונכנס לתוכה, ובהיותו בדירה, הבחין במתלוננת ישנה על ספה בחדר המגורים. הנאשם נעמד בסמוך למתלוננת, אונן בנוכחותה, ללא הסכמתה, עד אשר הגיע לפורקן מיני והותיר נוזל זרע על רצפת הדירה, לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. לאחר מכן, נטל הנאשם טלפון נייד ותיק (שהכיל כסף מזומן, כרטיסי אשראי, משקפיים שונים, ועוד), ויצא מהדירה.

שופט בית משפט השלום בת"א, שמאי בקר, שהרשיע במעשה מגונה, וקבע הגם שהמתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן – תודעתה לא "נמוגה" והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת.

ישנה, לא מתה

"אמנם המתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן, אולם היא לא מתה, גם אם ביקשה את נפשה למות, מטאפורית, כאשר גילתה את שלולית הזרע בסמוך לספה עליה ישנה. תודעתה לא "נמוגה", והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת", כתב אז השופט בקר בהחלטתו.

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של עמאר כולאב, שהורשע בין היתר בעבירות של התפרצות למקום מגורים וביצוע מעשה מגונה באדם. במסגרת פסק הדין קבעו השופטים כי בחינה נסיבתית של כתב האישום מובילה למסקנה ברורה לפיה המעשה המיני כוון אל המתלוננת ואין כל רלבנטיות לשאלה האם כולאב הסתכל עליה או בנקודה אחרת.

בית המשפט שב והדגיש כי עבירה של מעשה מגונה אינה מחייבת מגע פיזי בין המבצע לבין קורבן העבירה, וכי אין צורך במודעות של קורבן העבירה למעשה המבוצע בה בזמן אמת. עוד קבע בית המשפט כי אין רלבנטיות אם המתלוננת הייתה מודעת למעשה בזמן האירוע. בפועל המתלוננת שימשה אובייקט מיני למעשה מגונה שבוצע בסמוך אליה ובנוכחותה, ללא הסכמתה ומבלי שהייתה יכולה להתנגד. העובדה שהעבירה בוצעה בסמוך למתלוננת מקיימת את דרישת האינטראקציה בין המבצע לאובייקט.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

_________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות