בקשה לייצוגית: "שעוני המים של אפל ניזוקו במגע עם מים"

תביעה דומה לזו המתנהלת בארה"ב הוגשה נגד תאגיד הטכנולוגיה בדרישת פיצוי: לקוח החברה, טוען כי גילה כי חשיפת השעון למים גורמת לתקלות עד כדי הריסתו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת אפל בארצות הברית ולפיה, בניגוד לפרסומי החברה שעוני אפל ניזוקים במגע עם מים, הוגשה בקשה דומה לניהול תביעה ייצוגית גם בישראל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת אפל העולמית, נטען כי משתמשים רבים – ובהם מגיש הבקשה בעצמו – גילו כי חשיפה למים גורמת לתקלות בשעונים, עד כדי קלקולם המוחלט. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

על פי הבקשה אחד המצגים הבולטים ביותר בפרסומיה של אפל, בין בפרסומיה שלה ובין באמצעות הנציגה הרשמית בישראל IDigital, הוא כי השעונים עמידים למים. בין היתר, טענה אפל כי "Apple Watch עמיד בפני מים בגובה של עד 50 מטר. מושלם לשחייה, גלישה ואפילו למלחמות מים!", וכי השעון "מתאים לשחייה בים או בבריכה עד עומק של 50 מטרים".

לאחר בירור התברר, כי ב"אותיות הקטנות" שבאתר שלה, פירטה אפל שורה ארוכה של סייגים, ובכלל זאת כי חלק מהדגמים כלל לא ניתן לחשוף למים ובכל מקרה לא ניתן להתקלח איתם ולחשוף אותם לסבונים, כי לא ניתן לענוד אותם בעת גלישה (אף שבאתר העברי כתוב כאמור שהשעון "מושלם לגלישה"), ועוד.

"מעבר לכך, ואף אלמלא הופיעו באתר כל הסייגים הללו, הרי שאפל מסתמכת על כך שהשעון עומד בתקן 50WR. אלא שהבדיקות שנעשות לצורך עמידה בתקן זה, כלל אינן רלוונטיות לחיים האמיתיים: החשיפה בו היא למים מטוהרים, בטמפרטורה של בין 18 ל-25 מעלות, בעוד שרחצה ושחיה בים ובבריכה נעשית במים שאינם מטוהרים, ובמקרים רבים בטמפרטורות שאינן בטווח זה", נכתב בבקשה לתביעה הייצוגית.

"השעונים נהרסו כליל"

עוד צוין כי לחלק מחברי הקבוצה, השעונים נהרסו כליל בעקבות חשיפה למים, חלק אחר מחברי הקבוצה שילמו מכיסם עבור תיקון תקלות בשעונים (שכן אפל מסרבת לתקן אותם בטענה כי נזקי מים אינם כלולים באחריות על המוצר). גם חברי הקבוצה שהשעונים שלהם טרם ניזוקו, הרי שערכם פחת, והם שילמו בעבורם מחיר מופרז שלא משקף את ערכם האמיתי, בשים לב להיותם מועדים לתקלות ולכך שהם אינם עמידים למים כפי שהוצג.

לטענת המבקש, לפני כשנתיים הוא רכש שעון מסדרה 6 של אפל, השעון הוצג ככזה שעמיד במים וניתן לשחות איתו עד לעומק של 50 מטר, ועניין זה היווה רכיב מרכזי בהחלטתו של המבקש לרכוש את השעון ולשלם בעבורו את המחיר הגבוה שנדרש לשלם. בחודש אוגוסט האחרון, שחה עם השעון בבריכה. כשיצא מהמים, החל השעון להתחמם חימום יתר, וזמן קצר לאחר מכן השעון כבה, ושבק חיים. מהשירות הרשמי בארץ של אפל נמסר לו כי אין אחריות על תקלות מסוג זה, והוצע לו לרכוש שעון חלופי. כאשר פנה המבקש לטכנאי פרטי, הטכנאי שאל מיוזמתו האם השעון נחשף למים, וכשהשיב המבקש בחיוב, השיב הטכנאי כי זו בעיה ידועה וכי פנו אליו אנשים רבים שקרתה להם תקלה דומה.


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות