אישום בכפוף לשימוע לסגן ראש עיריית ראש העין על קבלת שוחד

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה למיכאל מלמד כי נשקלת העמדתו לדין על החשד כי קיבל כספים בתמורה לקידום ענייניה של עמותה המפעילה מעון יום בי-ם
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה למיכאל מלמד, סגן ראש עיריית ראש העין כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע בעבירת שוחד. בנוסף, הודיעה המחלקה למעורבים נוספים באותה הפרשה, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות שוחד, מרמה וזיוף. אחד המעורבים במתן השוחד למלמד קיבל הודעה כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עניין אחר בו קיבל לכאורה דבר במרמה וביצע עבירות כלכליות.

תיק החקירה בפרשה עסק בעבירות שחיתות שלטונית שנעברו לכאורה על-ידי סגן ראש עיריית ראש העין, מיכאל מלמד וכן בעבירות שחיתות שלטונית, מרמה וזיוף שנעברו לכאורה על ידי עומר כרמי, לוביסט, מיכאל נידאם מפעיל מעון יום בירושלים ועמותת "מאורות זרחו" שבאמצעותה הפעיל את המעון ושלמה ינאי.

מכתב החשדות עולה כי במהלך 2020-2019 התקיימה בין מלמד לבין כרמי, נידאם והעמותה, מערכת יחסים שוחדית במסגרתה לקח מלמד שוחד שהועבר לו מהעמותה ומינדאם באמצעות כרמי ובסיוע של ינאי בתמורה לקידום עניינה של העמותה במכרזים לניהול מעונות יום שהתנהלו בראש העין. עוד עולה כי כרמי, נידאם והעמותה פעלו לזיוף מסמכים הקשורים למכרזים, על-מנת לזכות בהם.

בנוסף, תיק החקירה עוסק בעבירות מרמה ועבירות כלכליות שנעברו לכאורה על-ידי כרמי במהלך 2020-2019 בעת שסיפק לעיריית ראש העין שירותי ייעוץ לובינג. מכתב החשדות עולה כי כרמי זכה במרמה בהליך הצעת הצעות למתן ייעוץ לובינג לעירייה. בגין ייצוג העירייה קיבל כרמי כספים ועשה בהם פעולות שונות במטרה להסתיר ולהסוות את מקורם.

הסדר טיעון נוסף בפרשת ח"כ ביטן: 4 חודשי מאסר לפעיל הליכוד

עוד בעבירות שחיתות: אתמול (יום א') פורסם כי  לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגשה הודעה על הגעה להסדר טיעון עם יוסף רענן, נאשם נוסף בפרשת "צדק עירוני", במסגרת כתב האישום בו נאשמים ח"כ דוד ביטן, ארנון גלעדי ואחרים.

על פי ההסדר, רענן יודה בעבירה של הלבנת הון, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על רענן ארבעה חודשי מאסר בפועל, שמחציתם ירוצו בחופף לעונש שהוטל עליו בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בתיק שנוהל נגדו ומחציתם ירוצו במצטבר לעונש שהוטל עליו בתיק זה; קנס בסך 15 אלף שקלים ועונש מאסר על תנאי, בהתאם לשיקול דעת בית המשפט.

על פי כתב האישום המתוקן שבעובדותיו צפוי להודות רענן, רענן, שריכז את תקציב מטה הליכוד בבחירות לרשויות המקומיות ב-2013, בהן התמודד ארנון גלעדי בראש רשימת הליכוד, אסף בשמו ומטעמו של גלעדי כספים מגורמים שונים שהופקדו בחשבון בנק שפתח רענן. כספים אלה נועדו ושימשו, בחלקם, למימון פעילויות שונות שמטרתן טיפוח מעמדו ותדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות.

על אף זאת, גלעדי לא נרשם כבעל החשבון או כנהנה בו, ולאורך התקופה בה היה החשבון פעיל, הנאשם רענן מסר מידע כוזב בדבר זהות הנהנים בחשבון במטרה להסתיר את זהותו של גלעדי כמי שחלק מהכספים שהופקדו בחשבון, הוחזקו בו ונמשכו ממנו בעבורו ולטובתו. משכך, מסר הנאשם רענן מידע כוזב, במטרה שלא יהיה דיווח לפי סעיף 7 לחוק איסור הלבנת הון.

___________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות