כתב אישום נגד הפסיכותרפיסט יריב כהן על עבירות מין במטופלות

על פי כתב האישום,יריב כהן, 52 מאבן יהודה, ניצל את המטופלות וביצע בהן מעשים מגונים במסווה של טיפול. אחד האישומים מייחס לו אונס של אחת המתלוננות
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
הפסיכותרפיסט יריב כהן, הנאשם בביצוע עבירות מין במטופלות, בדיון בביהמ"ש, דצמבר 2022. צילום: פלאש 90

כתב אישום חמור הוגש נגד יריב כהן, בן 52 מאבן יהודה, המייחס לו ביצוע עבירות מין במטופלות. לפי כתב האישום, במסגרת עיסוקו כפסיכותרפיסט ביצע כהן עבירות מין בחלק מהמטופלות שלו, במסווה של טיפול. כתב האישום מייחס ליריב כהן שמונה אישומים הכוללים מעשים מגונים חלקם ללא הסכמה ובמרמה, כאשר האישום הראשון כולל גם עבירת אונס ומעשה סדום.

מכתב האישום עלה כי בין השנים 2017-2022 עסק יריב כמטפל "בפסיכותרפיה גופנית" – טיפול במשברים, מצוקות נפשיות והפרעות רגשיות בעזרת טיפול שיחתי המשלב טכניקות מגע גופני, נשימה, תנועה, מדיטציה ועוד. במסגרת עיסוקו ביצע יריב מעשים מיניים במטופלות כגון אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים, כל זאת בכסות של טיפול פסיכותרפיה גופנית.

במהלך הטיפול השיחתי חשפו המטופלות בפני יריב פרטים אינטימיים מחייהן האישיים, חששות, פחדים ואת הבעיות שהביאו אותן לפנות לטיפול. יריב נהג לרכוש את אמונן של המטופלות בעורמה, בין היתר, בכך שבשיחות בעלות אופי מיני עם המטופלות בהן, ביקש מהן לשתף אותו בפרטים מתוך חיי המין שלהן, שיתף מניסיונו המיני האישי ובפרטים אודות חיי המין של מטופלות אחרות.

הנשים פיתחו תלות רגשית

לצורך ביצוע טיפולי הגוף הורה יריב למטופלות לפשוט את בגדיהן ולהישאר לבושות בתחתונים בלבד, לשכב על מיטת הטיפולים ולהתכסות בסדין. למטופלת אשר ביקשה להישאר לבושה נהג לומר כי זה יפריע לטיפול ויקשה עליו להביא לתוצאה. בחלק מהמקרים, הסית הנאשם את הסדין באופן שהותיר את המטופלות עם חזה חשוף. במהלך טיפולי הגוף, ביצע יריב במטופלות מעשיים מיניים, תוך ניצול החולשות שחשפו בפניו במהלך הטיפולים ותוך הצגת מצג כוזב כי המגע באיברים אלו הכרחי למתן מזור לאותן הבעיות.

בחלק מהטיפולים, ביצע יריב במטופלות עיסויים אשר היו כרוכים במגע ועיסוי בין היתר באיבריים אינטימיים, שלא בהסכמת המטופלות ובחלק מהמקרים חרף התנגדותן. באחד מהמקרים, החדיר יריב את אצבעותיו לאברי המין של המטופלת ללא הסכמתה. את המעשים ביצע ללא מתן הסבר למטופלות על מהלך הטיפול, היכן הוא עומד לגעת, מבלי לקבל את הסכמתן מראש ובאמתלה כי המגע המיני הינו חלק מהטיפול. לא פעם על מנת לרכוש את אמונן של המטופלות הפיג יריב את חששן של המטופלות באמתלה כי הוא מודע היטב לגבולות עבודתו כמטפל וכי אופן ביצוע הטיפול, אינו חורג מהגבול האמור. בסיומו של כל טיפול נהג הנאשם לחבק את המתלוננות חיבוק צמוד וארוך שאינו הולם יחסי מטפל- מטופל.

"חלק מהמטופלות", כך נכתב בכתב האישום, "אשר נתנו ביריב את מבטחן, פיתחו בו ובטיפול תלות רגשית ונעתרו לביצוע טיפולי המגע שכן, חרף תחושת אי הנוחות, המבוכה והגועל שהסבו להן טיפולי המגע, הן האמינו לדבריו כי מדובר בחלק בלתי נפרד מהטיפול והכל מתוך הבנה ותקווה כי הטיפולים יועילו לשיפור מצבן הרגשי".


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות