הסדר טיעון לארנון גלעדי – 8 חודשי מאסר וקנס 35 אלף שקל

המשנה לראש העיר ת"א, שנאשם בעבירות שוחד לח"כ דוד ביטן בתמורה לסיוע בפרויקטים נדל"ניים ברחבי העיר, יודה ב-2 עבירות של מרמה והפרת אמונים
רונן לוי |
ארנון גלעדי בבית המשפט. צילום ארכיון: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז הודעה על הגעה להסדר טיעון עם ארנון גלעדי, שנאשם במסגרת כתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים.

על פי ההסדר, גלעדי יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על גלעדי שמונה חודשי מאסר בפועל, קנס של 35 אלף שקלים, ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן שבעובדותיו צפוי להודות גלעדי, גלעדי, שכיהן כמשנה לראש העיר תל אביב, חבר מועצה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב, ניצל את תפקידו והשפעתו בעיריית תל אביב, על מנת להיענות בשנים 2011 ו-2017-2015 לבקשותיהם של חה״כ דוד ביטן ושל עד המדינה, אשר ביטן רצה לסייע לו, לקידום ופתרון בעיות בשלושה פרויקטים נדל"ניים בתחום שיפוטה של תל אביב.

עבירות שלצידן קלון

גלעדי, כך נטען באישום, פעל "בסטייה מן השורה ותוך הימצאות בניגוד עניינים חמור" על רקע פעילותו המשותפת עם חה"כ דוד ביטן בתנועת הליכוד והאינטרסים המשותפים שעמדו לנגד עיניו, נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי ובהמשך גם במהלך כהונתו של ביטן כחבר כנסת ויו"ר הקואליציה.

עוד על פי כתב האישום המתוקן, בשלהי שנת 2017 קיבל גלעדי 30 אלף שקלים משלושה יזמי נדל"ן שונים, בזיקה לתפקידו. הכספים הופקדו בחשבון בנק ונועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות, בין היתר, טיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. גלעדי סייע ליזמים בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, תוך הימצאות בניגוד עניינים חמור.

עוד הוסכם, כי יש בעבירות בהן יורשע גלעדי קלון, וכי לאחר גזר הדין גלעדי יתפטר מידית מכל תפקידיו הציבוריים.

דוד ביטן בביהמ"ש, ינואר 2022. צילום: פלאש 90

פרשה 1803 – שחיתות בצמרת

באוגוסט אשתקד, לאחר שוויתר על חסינות מפני העמדה לדין, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום נגד דוד ביטן בפרשה 1803, וביחד עמו הועמדו לדין מספר מעורבים נוספים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

חלק הארי של טובות ההנאה הכספיות שלקח ביטן התקבלו על ידו באמצעות מ.י. בין השניים התקיימה שותפות פלילית ממושכת, במסגרתה קיבל ביטן ממ.י. שירותים שונים, בהם שירותי הלבנת הון והחזקת כספים, העמדת קו אשראי ושירותים אישיים מגוונים.

תיק החקירה שכונה "פרשה 1803" נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, וטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, רוי גורדון, מיכל גזית ועדי אפלבוים-גרוזמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

התיק עוסק בעבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון שנעברו לכאורה ע"י ח"כ דוד ביטן ואחרים במסגרת שורה ארוכה של פרשיות, משנת 2011 ועד למועד פרוץ החקירה הגלויה ביום 3.12.17. בתחילת התקופה האמורה שימש ביטן במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, החל ממרץ 2015 הוא כיהן כחבר כנסת והחזיק בתפקידים פרלמנטריים נוספים ובחלק מהתקופה אף שימש יו"ר הקואליציה.

_________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות