הגנה על בתה מפני הגרוש – נאשמת בתקיפתו

אישה כבת 70, חולת סכרת וללא עבר פלילי, עומדת לדין על עבירת תקיפה לאחר שבן הזוג לשעבר של בתה טען כי ירקה עליו – סנגורה מבקש לסגור את התיק
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה חזקה על חלשים. אישה בת כ-70, ללא כל עבר פלילי, הואשמה לאחרונה, על ידי מחלקת התביעות של המשטרה, בתקיפה, זאת לאחר שלטענת המשטרה, היא ירקה על הגרוש של בתה, בעת שהחזיר את נכדתה באיחור לביתה. לטענת הנאשמת, דווקא הגרוש הוא שאיים עליהן והשכנים הם דיווח למשטרה אודות ההתנהגות שלו, אך המשטרה אפילו לא חקרה אותו באזהרה. כעת הסנגור של האישה מבקש מהמשטרה לסגור את התיק.

על פי כתב האישום, לפני כשנה בשעות אחר הצהריים בעת ויכוח בין הנאשמת לגרוש של בתה, היא ירקה בפניו. "במעשיה תקפה הנאשמת את המתלונן שלא כדין", נכתב בכתב האישום. התקופה האחרונה נשלח על ידי הסנגור מכתב למשטרה בו הוא מבקש לסגור את התיק וקובל על העובדה שהמתלונן אפילו לא נחקר באזהרה בגין איומים.

לדברי הסנגור, הרקע לגירושים בין המתלונן ובתה של הנאשמת, הינו בגין אלימות של המתלונן כלפיה. באותו יום הוא החזיר את ילדתם באיחור, לאחר חילופי דברים קשים וקולניים בינו לבין בתה בטלפון ושהגיע עם הבת, שמעו את צעקותיו מגיעות מהרחוב וכשירדו לרחוב על מנת לפגוש אותו והן לאחר מכן בעת המפגש עצמו – האלימות המילולית שלו הייתה כה קשה ועזה – עד שהתקבלו מספר דיווחים למשטרה אודות ההתנהגות שלו במטרה להגן על השתיים וכך עולה מחומר החקירה המצוי בתיק – הן מדו"חות הפעולה של השוטרים שהגיעו לזירה כי התקבלו מספר דיווחים מעדויות השכנים שהעידו כי התקשרו למשטרה.

הסנגור: "אל לנו לירוק בפניה"

בחקירה האם ובתה מסרו כי חשו פחד של ממש מ'המתלונן', אשר נצמד אליהם ואיים עליהם הן במילותיו והן בהתנהגותו, וכי היו בטוחות שהוא מתכוון לתקוף אותם. "מכלל העדויות בתיק עולה תמונה ברורה שאין עליה מחלוקת, כי לכל הפחות, 'המתלונן', ביצע עבירה חמורה של איומים הן כלפי השתיים. אך אף על פי כן, ולמרות שכלל הדיווחים שהגיעו למשטרה דיווחו על התנהגותו האלימה של המתלונן הוא אפילו לא נחקר באזהרה ורק מסר הודעה פתוחה בנוגע ל'תקיפה' לכאורה שחווה", נכתב במכתב, "דברים אלו תמוהים אף יותר, כאשר מהעדויות בתיק עולה כי המתלונן עזב את מקום האירוע כאשר נודע לו כי התקשרו למשטרה, ולאחר זמן מה הגיע לתחנה מיוזמתו כדי למסור עדות בנוגע לאירוע שהתרחש".

הסנגור הדגיש כי הנאשמת, הינה אישה בת 70, חולת סוכרת, אשר נעדרת כל עבר פלילי שעלתה לארץ לפני כ-15 שנים והשפה העברית אינה שגורה בפיה, בלשון המעטה. "כל שביקשה הנאשמת באירוע מצער זה, הוא לרדת יחד עם ביתה, על מנת שעצם נוכחותה – תמנע מהמתלונן לפגוע שוב בבתה, אך לדאבונה, מצאה את עצמה עם כתב אישום שהוגש כנגדה", נכתב, "מדובר באישה מבוגרת, שהגיעה לארצנו מתוך אהבה למדינתנו ואמונה כי כאן, במדינת היהודים, תהיה בטוחה. אל לנו כחברה לירוק בפניה המשך ניהול ההליך הפלילי בעניינה – יהווה תעודת עניות לחברה הישראלית".
________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות