אחרי אורלי לב – בקשה לצו מניעה נגד רמי בן יהודה

היועצת המשפטית לממשלה הגישה בקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעיל הימין, לאחר שפרסם מידע שקרי ברשתות החברתיות על בנה של עו"ד ליאת בן ארי
אייל חן |
פעיל הימין רמי בן יהודה בהפגנה בת"א, אוקטובר 2022. צילום: פלאש 90

רק השבוע התקבלה הבקשה להוצאת צו להטרדה מאיימת נגד פעילת הימין אורלי לב, ונראה כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, ממשיכה באותו הנתיב: אתמול (יום ג') הגישה עו"ד בהרב-מיארה, בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת לבית משפט השלום בתל אביב, הפעם נגד פעיל הימין רמי בן יהודה ממבשרת ציון. גם הפעם, מתבקש הצו ביחס למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, ולבני משפחתה, בין היתר בגין פרסומים שפרסם בעניין בנה. בית המשפט הורה כי עד להחלטה אחרת ייאסר על בן יהודה ליצור קשר עם בן-ארי ובני משפחתה, בעצמו או באמצעות אחרים מטעמו, במישרין ובעקיפין, ולהטרידם בכל דרך שהיא.

בבקשה שהוגשה, מתבקש בית המשפט להורות לבן יהודה, להימנע מלפרסם ברשתות החברתיות ובחשבון פייסבוק בשם "הימין עם בנימין" (שככל הנראה מתופעל על ידו) כל פרסום הנוגע לבנה של עו"ד בן-ארי ולהסיר כל פרסום כאמור, ובנוסף להורות לו להתרחק מבן-ארי ומבני משפחתה.

היועצת המשפטית לממשלה ציינה בבקשה, כי בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי.

"לצאת חוץ נגד כל ניסיון להטיל אימה"

"הגשת הבקשה", נכתב לבית המשפט, "נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה, למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'. היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה יפעלו במקרים המתאימים בכל האמצעי שהחוק מאפשר על מנת למגר פגיעה בעובדי ציבור הפועלים לטובת הציבור".

המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, במהלך הדיון בעניין צו המניעה נגד אורלי לב. צילום: פלאש 90

בן יהודה פרסם בעמוד הפייסבוק "הימין עם בנימין" סרטון הנוגע לבן-ארי ובני משפחתה, בו הוא מתבטא באופן אלים, בוטה, בעל טון מאיים, תוך שהוא מפנה את הדברים ישירות לבן-ארי ולבנה. והכל במטרה להטריד את מנוחתם של בן-ארי ובנה, להלך עליהם אימים ולפגוע בשלוות נפשם. בקשה זו מוגשת בהמשך לצו שניתן על ידי בית במשפט השלום בתל אביב לפני ימים אחדים, במסגרתו הוחלט להעניק הגנה לגב׳ בן ארי, ולמעשה, באופן המשלים אותו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט נאמר, כי בן יהודה מרבה לתקוף מילולית, וכן כי בעבר הוגשו נגדו תלונות ואף נמצא בעבר הצדקה להוציא נגדו צו למניעת הטרדה מאיימת (בעניין רעיית ח"כ זאב אלקין), ובנסיבות העניין קם חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית.

______________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות