הנתבע לא הגיע לדיון – משפחת רפאלי תפוצה על לשון הרע

ביהמ"ש בבת ים פסק כי אבידן גוב יפצה ב-300 אלף שקלים את בני המשפחה, לאחר שנתבע על ידם על הוצאת דיבתם בפרסום פלאיירים משמיצים ברחבי ת"א
גילי סיוון-כהן |
בני משפחת רפאלי, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בבת ים, עזריה אלקלעי, קיבל במלואה את התביעה שהגישו בני משפחת רפאלי, רפאל, דור, און וניל בן פורת, והורה לאבידן גוב לשלם להם פיצוי בסך 300 אלף שקלים בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות ורשלנות, זאת לאחר שגוב ובא כוחו לא התייצבו לדיון ההוכחות השופט גם הורה לו להתנצל בפניהם בתוך חודש ימים.

על פי התביעה בני משפחת רפאלי טענו שבעקבות דרישתם לתשלום דמי השכירות, החל אבידן במסע הכפשות, גידופים ופגיעה בפרטיות של בני המשפחה, בין היתר בפרסום פלאיירים משמיצים ברחבי שכונת "בלו" בתל-אביב, כמו גם במרכז המסחרי "מיקאדו" בשכונת תל-ברוך שבצפון תל-אביב.

לטענתם מדובר היה בנוכל סדרתי שהתובעים השכירו לו את דירת המגורים של המשפחה, שלא שילם את דמי שכירות במועד הנדרש ובכך פגע בהחזרי המשכנתא החודשיים של דירת המגורים, וגרם להם לחסרון כיס.

לאחר מעשי העוקץ על ידי הנתבע, גוב, גילו התובעים שבני משפחת רפאלי אינם הקורבן היחיד למעשיו של גוב, וכי בעלי דירות נוספים נפגעו ו״נעקצו״ על ידו באותה שיטה בדיוק.

בתביעה צוין כי לאחר שבני המשפחה הבינו כי אבידן לא משלם גם את השכירות וכמו כן, גם לא את הוצאות הבית, הגיע רפי רפאלי לדירה וזה הכחיש את חובו ואף החל לטעון כי רפי רפאלי תקף אותו, ואף הזמין משטרה ואמבולנס בטענה שהותקף.

משהגיעו שוטרי משטרת ישראל והחובשים לזירת האירוע, נגלה להם כי אבידן לא הותקף וכי לא קרה לו דבר.

השמצות ברחבי העיר

מאותו הרגע, נטען, ע"פ התביעה, החל "הסיוט" של משפחת רפאלי כאשר אבידן החל כנגדם מסע הכפשות מכוער וזדוני שנועד לבייש אותם, לפגוע בשמם הטוב, להשפילם ולבזותם, וזאת לעיני כל דיירי פרויקט המגורים "בלו", על ידי פלאייר שגוב אבידן שלח בעצמו לתושבי הפרויקט. בפלאייר נכתב כי "עקב קריסתה הכלכלית של משפחת רפאלי, ובעקבות הסתבכות ברשות המיסים, אנו מתגייסים לעזור להם למכור את הדירות שברשותם במתחם הפרויקט לפני שיעברו לכונס הנכסים – נשמח לקבל הצעות ועזרה למכירת הדירות".

אתמול (יום ב') אמור היה להתקיים דיון בתביעת בני משפחת רפאלי.

כאשר גוב לא הופיע לדיון, דרש בא כוחם של משפחת רפאלי כי השופט יפסוק לטובתם וזה קיבל את הבקשה וחייב אותו ב-300 אלף שקלים ועוד 40 אלף שקלים שכ"ט עו"ד ולפרסם בתוך 30 יום מהיום הודעת תיקון והכחשה לדברים שפורסמו על ידו כלשון הרע.

"הדיון הקבוע להיום נקבע בישיבה בחודש אפריל, בנוכחות ב"כ הנתבע ולפיכך, מדובר בזימון כדין לישיבת היום.

יש לציין כי ניתנו על ידי החלטות נוספות שבהן נקבע כי הדיון היום יתקיים במועדו וזאת בעקבות היות הנתבע בהליך חדלות פירעון ובעקבות אישור ביהמ"ש של חדלות הפירעון את המשך ניהול הדיון", כתב השופט בהחלטתו.


לצפייה ודירוג כבוד השופט עזריה אלקלעי


עו"ד מוטי גרוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות