תביעה לפיצוי של 200 אלף שקל נגד מחבל שהשליך בקת"ב במזרח י-ם

בני המשפחה שנפגעה טוענים בתביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בי-ם כי המחבל הגיע לביתם בשכונת אבו-טור בבירה, והצית בה אש בשל היותם יהודים
דניאל בן חמו |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגשה תביעת נזיקין נגד תושב מזרח ירושלים אשר השליך לפני כשנה בקת"ב על בתי משפחות יהודים במזרח ירושלים.

הנתבע הורשע ונשלח למאסר וכעת נתבע בתביעה אזרחית בידי המשפחה בסכום של 200 אלף שקלים.

את התביעה, הגישו שלושה אזרחים יהודים המתגוררים בשכונת אבו-טור בירושלים הגישו תביעה אזרחית נגד מחבל ערבי תושב מזרח ירושלים, אשר השליך לעבר בתיהם בקבוקי תבערה.

בקבוקי התבערה פגעו בחצר הבית ובאחד מחלונות הבית, וגרמו לשריפה. הנתבע נעצר מייד לאחר האירוע בידי המשטרה, אשר הגישה כנגדו כתב אישום, בימ"ש הרשיע את המחבל בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ופעולה בנשק למטרות טרור.

בחודש יולי 2022 נגזרו עליו 25 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 6,000 שקלים. זאת, אף נוכח גילו הצעיר.

כעת, לאחר הרשעתו של הנתבע ובעוד הוא מרצה את עונש המאסר אשר הוטל עליו, הגישו כאמור נפגעי העבירה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים.

הילדים ישנו בחדר הסמוך

על פי התביעה שהוגשה, בחודש נובמבר 2021 חבר המחבל לשני נערים נוספים, "במטרה ליידות במשותף בקבוקי תבערה לעבר מתחם המגורים בשכונת אבו-טור שבירושלים, בו מתגוררות משפחות יהודיות, והכל ממניע אידאולוגי-לאומני".

כשהגיעו למקום, בשכונת אבו-טור, כך מפורט בתביעה, השליכו מספר רב של בקבוקי תבערה.

אחד מהבקבוקים הבוערים הצליח לחדור מעל לגדר והתנפץ על אחד מחלונות חדר השינה, בזמן שבני הבית שהו בו. כתוצאה מכך, ניצת ווילון שכיסה את החלון ואש החלה להתפשט בחדר.

בעלת הבית נאלצה לכבות את האש בידיה, באמצעות שמיכה. "ארבעה בקבוקים נוספים", נכתב בתביעה, "התנפצו ובערו בחצר המתחם. בפתח דירתה של אחת ממגישי התביעה, בעוד נכדיה הרכים ישנו באותה שעה בחדר הסמוך".

"האישה", נכתב עוד, "הבחינה באש שהתפשטה במהירות, וכיבתה אותה באמצעות מטף כיבוי. זאת עשתה במטרה להגן על הנכדים, חרף הסכנה שנשקפה לה מכך שבמהלך הכיבוי המשיכו המחבלים להשליך בקבוקי תבערה למקום".


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות