4.5 שנות מאסר לאישה שדחפה את חברתה אל מותה

לילך וקנין, 45 מת"א, הורשעה בהמתה בקלות דעת של גלית מזרחי ז"ל, על רקע ויכוח על חוב סמים. היא דחפה את חברתה לכביש וזו נדרסה למוות על ידי אופנוע
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי, גזרה 4.5 שנות מאסר על לילך וקנין בת 45 מתל אביב, שהורשעה בהמתה בקלות דעת לאחר שדחפה לכביש את חברתה גלית מזרחי ז"ל בשל ויכוח לגבי חוב על סמים. כתוצאה מהדחיפה, נהג אופנוע דרס את מזרחי, שמתה מפצעיה חודש לאחר מכן. נוסף על כך, השופטת גזרה על וקנין לשלם 40 אלף שקלים פיצוי למשפחת המנוחה.

על פי כתב האישום בו הורשעה וקנין לפני כשנה, גלית מזרחי פגשה בסמוך לרחוב יסוד המעלה בתל אביב-יפו את המורשעת לילך וקנין, ובין השתיים התעורר ויכוח על רקע חוב הקשור לרכישת סמים מסוכנים. לאחר דקות אחדות, הלכה המנוחה על המדרכה ברחוב יסוד המעלה, כאשר וקנין דולקת בעקבותיה. מזרחי ז"ל ירדה לכביש במטרה לחצות אותו ועצרה משהבחינה באופנוע המתקרב לכיוונה.

בשלב זה, התקרבה וקנין אל המנוחה, דחפה אותה בגבה והפילה אותה לכביש, תוך שהיא מודעת לאפשרות תנועת כלי רכב במקום ותוך שהיא נוטלת סיכון בלתי סביר לאפשרות כי המנוחה תיפגע מכלי רכב חולף ולאפשרות גרימת מותה כתוצאה מכך. המנוחה נפלה במרכז הכביש ובתוך כך פגע בה האופנוע, והמנוחה נותרה שרועה על הכביש.

מוטיבציה לשינוי

לפי כתב האישום, גם כשלילך וקנין הבחינה בפגיעת האופנוע בגלית, היא נמנעה מלהושיט לה עזרה והתרחקה מהמקום בהליכה, כשהיא נוטלת סיכון לאפשרות גרימת מותה של המנוחה. רוכב האופנוע שהבחין בכך, הלך בעקבותיה ומנע ממנה לעזוב את המקום. כתוצאה ממעשיה של וקנין נגרמו למנוחה חבלות חמורות הכוללות שברים מרובים בצלעות ובחוליות הגב וכן דימום רב במוח. המנוחה פונתה לטיפול בבית חולים, נותחה פעמים אחדות, הורדמה, הונשמה וכעבור כחודש נפטרה מזרחי מפצעיה.

במסגרת הסדר טיעון הסכימו הצדדים על סוג העבירה – המתה בקלות דעת – אך לא על אורך המאסר. למרות שהעונש המקסימלי הינו 12 שנות מאסר, הפרקליטות ביקשה עונש של בין 8 ל-11 שנות מאסר. כמו כן, למורשעת עבר פלילי הכולל עבירות אלימות כמו תקיפת שוטרים, עבירות רכוש כמו שוד וכן עבירות של החזרת סמים. בחלק מתיקי העבר היא גם נדונה לעונשי מאסר בפועל.

"הנאשמת לא רק דחפה את המנוחה, אלא בקרבת הכביש ומכאן נלמדת נטילת הסיכון המשמעותית לתוצאה", כתבה השופטת בגזר הדין. "לא ניתן להתעלם שדחפה את המנוחה בגבה. לקחנו בחשבון את הודאתה, שני הצדדים התייחסו לנסיבות האישיות החריגות של הנאשמת כמו ילדותה הקשה, ושמאז מעצרה היא מפגינה מוטיבציה לעשות שינוי משמעותי בחייה".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מעיין בן ארי

__________________________________________________

עו"ד נאוה הנס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות