ירה למוות בגלל ריב על חניה – לא הורשע ברצח

שופטי המחוזי בת"א זיכו מעבירת רצח את אוראל זוית, 26 מחולון, שירה וגרם למותו של יורי פודובני ז"ל לפני כשלוש וחצי שנים בגלל ויכוח על מקום חניה
גילי סיוון-כהן |
עצור. צילום ארכיון: פלאש 90

השופטים קבעו – ירה למוות אך לא רצח: בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה מעבירת רצח ונסיון רצח והרשיע בעבירת הריגה ותקיפה, את אוראל זוית, תושב חולון בן 26, שירה למוות לפני 3.5 שנים ביורי פודובני ז"ל בשל ויכוח על חניה.

השופט רענן בן יוסף כתב בהכרעת הדין כי "כל העובדות האובייקטיביות אין מלמדות שיש להפעיל בעניינו את הכוונה. הוא המשיך אחרי שירה להכות את המנוח". עוד אמר השופט כי "המחלוקת הייתה האם הוכיחה התביעה שבעת שלחץ על ההדק הייתה לו כוונה לרצוח. התביעה טענה כי יש להרשיע אותו ברצח בכוונה תחילה ואילו ההגנה טענה כי יש להרשיע אותו בהמתה בקלות דעה. הסרטונים אילמים אך מספרים באופן ברור על שאירע בזירה – לא כמו העדים שהיו באירוע. רואים בפירוש תגרה אלימה בין המחנות של פחות משתי דקות".

כתב האישום נגד זוית הוגש לפני הרפרומה לעבירות המתה, ולכן הורשע בעבירה שכבר לא קיימת – עבירת הריגה. על פי כתב האישום, זוית ניהל יחד עם אביו ואחיו עסק משפחתי לייבוא מדיחי כלים תעשייתיים לאולמות ומסעדות ופודובני ז"ל עבד בחנות לחומרי אריזה והובלות באותו הרחוב.. לפני הרצח, שאירע חודש פברואר 2019, התפתחה קטטה בין מנהל החנות בה עבד המנוח, לבין זוית ואביו ברחוב הבנאי בחולון, בעקבות ויכוח על חניה הסמוכה לשני בתי העסק.

"אנחנו לא עבריינים"

במהלך הקטטה נכנס הנאשם זוית, שהשתתף בקטטה, לבית העסק שבבעלות בני משפחתו, לקח ממנו אקדח, הטמין אותו בבגדיו, וחזר לזירת האירוע. לאחר שהבחין במנוח מתקדם לעברם של אחיו ואביו בניסיון לתקוף אותם, שלף זוית את האקדח, ירה בפודובני והרגו. לאחר הירי, נמלט זוית מהזירה, אך כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו אותו דקות ספורות לאחר האירוע. בהמשך אותר גם האקדח שהוסלק במהלך הבריחה של היורה.

אביו של אוראל, מרבי זוית, שהיה חלק מהקטטה הראשונית לפני הירי, סיפר בעדותו בבית המשפט, כי לא ידע בכלל שלבנו יש אקדח עד חקירתו במשטרה. "לא האמנתי שיש לו דבר כזה, במיוחד לבן שלי. באותו רגע ששאלו אותי בחקירות כל כך התביישתי כי באמת לא שמעתי, לא ראיתי, בכל הקטע הזה לא ראיתי את אוראל יורה, לא ראיתי אותו. אם הייתי יודע שלבן שלי היה אקדח, והנה הוא יושב מולי והוא יודע את זה, אני הייתי שובר לו את הידיים. אנחנו לא רגילים לזה, אנחנו לא עבריינים, אנחנו לא חיים את החיים האלה. הנה הבן שלי כאן, אני מצטער, אם הייתי יודע הייתי שובר לבן שלי את הידיים. הבן שלי לא צריך להיות עם אקדח", אמר מרבי זוית.

אוראל זוית קנה את האקדח בלי רישיון, מאחר וחודשיים לפני המקרה ירו בו חמישה כדורים ולדבריו הוא חשב שזה יעזור לו לשמור על עצמו כי המשטרה לא עצרה חשודים במעשה. בבית המשפט הדגישו השופטים בפני זוית כי הגרסה שמסר שהוא זכר שירה רק ירייה אחת ולא שלוש, לא מתיישבת עם מה שהם ראו בסרטונים וזוית בתגובה ענה: "כנראה זה היה רק מהלחץ ומהפחד, אני לא הייתי בשליטה באותם רגעים, אין לי תשובה, כבוד השופטת. אני זכרתי את התמונה שיריתי לעבר הרצפה", ענה זוית.

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

_____________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות