סחטה גברים חרדים – נידונה ל-4 שנות מאסר

בת שבע לוי, 69, הודתה בהסדר טיעון בקבלה במרמה של כמיליון שקלים מ-3 מתלוננים שונים לאחר שאיימה עליהם שאם לא ישלמו לה היא תפרסם על קשר אינטימי ביניהם
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים פס, גזר את דינה של בת שבע לוי ל-50 חודשי מאסר ועונשים נלווים וזאת לאחר הרשעתה במסגרת הסדר טיעון, ללא הסכמה עונשית, בעברות של קבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים.

כתב האישום המתוקן, בו הודתה הנאשמת, אוחז בשלושה אישומים המפרטים מעשי מרמה שביצעה הנאשמת כלפי שלושה נאשמים כאשר זו פעלה בדרך של מרמה וסחיטה כלפי שלושת המתלוננים והוציאה מהם כספים בסך של למעלה ממיליון שקלים לאורך תקופת זמן ארוכה.

לוי, כך נטען בכתב האישום, יצרה קשר עם המתלוננים, בין היתר דרך אתרי הכרויות ופיתחה עמם מערכת יחסים טלפונית-אינטימית לאורך תקופה ארוכה תוך שהיא מתחזה לדמויות שונות ובדרך זו מוציאה במרמה מהמתלוננים סכומי כסף גבוהים שהצטברו למעלה ממיליון שקלים.

הנאשמת ניצלה את העובדה כי חלק מהמתלוננים שייכים למגזר החרדי וידעה כי אלו ימשיכו להעביר לה כספים מחשש שייתפסו בקלקלתם, עד כדי סחיטתו של המתלונן באישום הראשון כי תפרסם בקרב קהילתו את דבר הקשר האינטימי במידה ויפסיק להעביר לה כספים.

פרקליטות מחוז ירושלים, טענה כי על בית המשפט לקבוע 3 מתחמי ענישה נפרדים וכי יש להטיל על הנאשמת עונש כולל של 70 חודשי מאסר, עונשי מאסר על תנאי, קנס ופיצויים.

ללא עבר פלילי

ב"כ הנאשמת טענו כי על בית המשפט להתחשב בכך שמדובר בנאשמת מבוגרת, נעדרת עבר פלילי ולתת דעתו לנסיבות חייה המורכבות והקשות כפי שעלו מתסקיר שרות המבחן ולגזור עליה עונש במתחם של 6-24 חודשי מאסר ולהעמידו ברף התחתון.

בית המשפט קבע כי במעשיה פגעה הנאשמת במספר ערכים מוגנים. במעשי המרמה פגעה הנאשמת ברצונם החופשי של המתלוננים, שכן אם היו נפרשות בפני המתלוננים כל העובדות לאשורן היו פועלים אחרת. בענייננו, הנאשמת הוליכה את המתלוננים שולל, נטלה את כספם בכחש, כאשר עיקר מעייניה הוא טובתה שלה, מכאן, מעשיה פגעו גם בקניינם של המתלוננים פגיעה חמורה.

באשר לעבירת הסחיטה באיומים, הערך המוגן שנפגע הוא ביטחון המתלונן בפרט וביטחון הציבור בכלל לצד החשיבות שבשמירה על החלש. בנוסף, עבירת סחיטה באיומים פוגעת ביסודות הסדר החברתי ובמרקם חייהם של הנסחטים במישור האישי והכלכלי. "המבצע אותה בוחר לעשות לעצמו דין עצמי ופוגע בקניינו ובחירותו של קורבן העבירה". עבירה זו, כך נקבע, מחייבת תגובה עונשית קשה.

באשר לנסיבות ביצוע העבירות קבע בית המשפט כי, בענייננו מדובר בפרשה מיוחדת במינה שבה "החשכה ברורה כשמש" (נתן אלתרמן, חגיגת קיץ). הקורא את מסכת ההתעללות הקשה של הנאשמת במתלוננים משפשף את עיניו כלא מאמין, לנוכח המעשים החמורים שבוצעו על ידי הנאשמת לאורך זמן רב, בשיטתיות ובתחכום.

"החשכה ברורה כשמש"

"מדובר", כתב השופט בגזר הדין, "בסדרת מעשים מכוערים שבהן הנאשמת בדתה סיפורי בדים ושלשלה לכיסה למעלה ממיליון שקלים, תוך הצגת מצגי שווא בפני אותם מתלוננים עמם רקמה מערכת יחסים אינטימית, ניצול אמונם של אנשים תמימים, כשבמקרה אחד אותה מערכת יחסים הסתיימה אף בסחיטתו של המתלונן. קשה לתאר את מפח הנפש שחוללה הנאשמת במתלוננים עת גילו כי מדובר באישה שהתחזתה למישהי אחרת ונטלה מהם כספים במרמה תוך ניצול האמון שלהם בה ומערכת היחסים האינטימית שרקמה עמם".

"יש עוד לזכור", נכתב עוד בגזר הדין, "כי המתלוננים שייכים למגזר החרדי והיו נתונים תחת הלחץ החברתי הכבד כי מעשיהם חלילה ייחשפו והם ומשפחותיהם יוקעו בקהילותיהם, עובדה אשר לפחות ביחס למעשה הסחיטה היוותה כר נוח לנאשמת לפעולה.

מהעובדות בהן הודתה הנאשמת, עולה העורמה בה נקטה כלפי המתלוננים השונים וניצול תמימותם, תוך שאינה חומלת עליהם, משלשלת את כספיהם לכיסה ועוברת לקורבן הבא. דפוס הפעולה הזהה והשיטתיות אשר עברה ממתלונן למתלונן מלמדים כי אין מדובר במעידה חד פעמית.

בית המשפט קבע כי בנסיבות העניין ולאחר שנתן דעתו לפסיקה הנוהגת יש להעמיד את מתחם העונש על 28-60 חודשי מאסר בפועל וענישה נלווית.

בית המשפט נתן דעתו לנסיבותיה האישיות של הנאשמת, היותה בת 69, נעדרת עבר פלילי וכן לנסיבות חייה המורכבות והלא פשוטות כפי שפורטו בתסקיר שרות המבחן. יחד עם זאת סבר בית המשפט כי במקרה שכאן נוכח חומרת המעשים שנמשכו לאורך שנים כלפי מתלוננים שונים תוך שכל מעייניה של הנאשמת נתונים לסיפוק צרכיה הכלכליים תוך שעושה זו במרמה וכחש כלפי המתלוננים הרי שעל נתוניה האישיים לקבל משקל פחות בגזירת העונש.


לצפייה ודירוג כבוד השופט חיים פס


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות