היכה את אשתו ההרה – נידון ל-34 חודשי מאסר

ביהמ"ש הורה לנאשם לפצות את האישה ב-30 אלף שקל: ״עוד אנו בעיצומו של חודש המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים – והנה דוגמא מוחשית, אחת מני רבות ורעות"
רונן לוי |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 34 חודשי מאסר למורשע בעבירות אלימות כלפי בת זוגו, בין היתר בעת שהייתה בהריון. הוא הכריח אותה לשבת שעות על הרצפה ולאכול פסטה לא מבושלת שלתוכה הכניס חומרי ניקוי. פרט לעונש המאסר, קבע ביהמ"ש כי הנאשם יפצה את האישה ב-30 אלף שקל וכן גזר עליו קנס ומאסר על תנאי. ״עוד אנו בעיצומו של חודש המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, והנה לפנינו דוגמא מוחשית, אחת מני רבות ורעות", כתב השופט אבנון בגזר הדין

המדובר בנאשם צעיר, כבן 35, ללא הרשעות קודמות, אשר הורשע בהתאם להודאתו בביצוע עבירות תקיפה ואיומים כלפי רעייתו בשישה אירועים שהתפרשו על פני כשנתיים. מן העבר האחד, החבלות הפיזיות שהסב למתלוננת אינן ברף גבוה, ואף זאת רק באירוע האחרון. מן העבר האחר, מדובר במי שפעל כלפי בת זוגו ואם בנו בשתלטנות, השפלה וביזוי, נקט כלפיה אלימות גם כשהייתה בהריון מתקדם מבלי להתחשב בנזקים שהוא עלול להסב לה ולעובר, ופעל מולה באלימות כלכלית. את כל זאת עשה על רקע פערי כוחות ניכרים בין השניים: פיזית כגבר מול אישה, לנוכח הפרש הגילים ביניהם (כעשר שנים), ובהיותה של המתלוננת בודדה בארץ ונעדרת גורמי תמיכה כלשהם.

מכות לעיני הילד

להמחשת ההשפלה והביזוי – הנאשם כפה על רעייתו לשבת על הארץ במשך כשעה וחצי מבלי לזוז, ואילץ אותה באיומי סכין שהוצמד לגרונה לאכול פסטה לא מבושלת, אותה עירב בחומרי ניקוי. במקרה אחר שפך הנאשם דליי מים בבית, פעם אחר פעם, והורה למתלוננת לספוג אותם בסמרטוט. הוא היכה בה באגרופים ובעיטות בכל חלקי גופה בנוכחות בנם הפעוט, הלם בה בכיסא, היכה בראשה במגב, גירש אותה ואת בנם המשותף לרחוב, ועוד.

בית המשפט אימץ את המתחם העונשי לו עתרה המאשימה, קבע כי נסיבותיו האישיות של הנאשם מתגמדות למול חומרת מעשיו, וגזר עליו מאסר בפועל למשך 34 חודשים, פיצויים בסך 30,000 שקלים למתלוננת, קנס ומאסרים על-תנאי. כן חויב הנאשם בפיצויים לנפגעים נוספים. ״עוד אנו בעיצומו של חודש המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, והנה לפנינו דוגמא מוחשית, אחת מני רבות ורעות", כתב השופט אבנון בגזר הדין.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות