לא רק בדואר: דוחות חניה ישלחו גם במסרון לנייד

תזכיר תקנות חדש צפוי לחייב רשויות לעדכן לגבי ביצוע עבירות תעבורה וקנסות גם בהודעת טקסט לטלפון הנייד, זאת במטרה למנוע ריביות על הדוח בשל תקלות בדואר
גילי סיוון-כהן |
הדוח בדרך לנייד? אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

כמה פעמים קיבלתם דוח חניה מנופח, או עיקול על חשבון הבנק ולא ידעתם בכלל שהוא נרשם נגדכם? תזכיר תקנות שפורסם קובע כי מעתה יחויבו רשויות שמפעילות מערך הודעות מקוונות (מסרונים, דוא"ל) להודיע לגבי ביצוע עבירות תעבורה ועבירות קנס גם באמצעות מסרון לנייד.

במצב הנוכחי שבו מסתמכים על משלוח דואר פיזי – אם הקנס לא התקבל על ידי התושב חובת ההוכחה היא עליו, כתוצאה מכך לתושבים רבים הקנסות תפחו מבלי שידעו שנקנסו.

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו על תקלות שהביאו לאי קבלת ההודעה בדואר, ועל הקושי להוכיח שאי קבלת ההודעה היתה מסיבות שאינן תלויות בהם, גיבש שר המשפטים תקנות שיחייבו את רשויות האכיפה שמפעילות מערך הודעות מקוונות ליידע בהודעה מקוונת את הנקנס בהודעת הקנס או בהזמנה למשפט.

בשנה וחצי האחרונות, צומצמו מספר עוולות הקשורות בגביית קנסות וחיובים מאזרחים אשר גרמו לתפיחה לא הגיונית של החוב. כמו כן קודם תיקון היסטורי להפחתת ריביות הפיגורים וכן נעשה שינוי בשיטת הגבייה חסרת הפרופורציה בכביש 6 כבר בחידוש הזיכיון הקרוב. תזכיר התקנות שפורסם אמור להפוך את הליכי הגבייה להוגנים יותר ומאוזנים יותר.

עוד בחדשות: ייצוגית נגד חברות ‏התעופה על גביית אגרה ביתר

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות התעופה ארקיע וישראייר, בטענה שהן לא מחזירות אגרות ששולמו כשטיסה יוצאת מטרמינל שונה בנתב"ג, מזה שנקבע מראש. ‏עדיין לא הוגש כתב הגנה.

כל נוסע לחו״ל משלם אגרת נוסע יוצא. אם הטיסה יוצאת מטרמינל 3 החדיש עומדת האגרה על 30.36 דולר ואם מטרמינל 1 הישן האגרה תעמוד על 13.99 דולר. לעיתים אחרי הזמנת הכרטיס, שהאגרה כבר גולמה במחיר הכרטיס, חברות התעופה מודיעות על שינוי הטרמינל לצורך ההמראה, אל לא מחזירות את הפער 16.37 דולר שנגבה מה וסע במעמד קניית הכרטיס.

על פי הבקשה המבקשים הם בני זוג שהטרמינל מהם המריאה הטיסה שלהם הוחלף משלוש לאחד והם גילו ששילמו כ-20 דולר יותר וכאשר הם ביקשו החזר ולטענתם לא קיבלו.

בהתאם להוראות תקנה 13 לתקנות האגרות, על חברת התעופה לגבות מהנוסעים את סכום האגרה הנכון, אולם כאשר מסתבר כי עקב שינוי כלשהו, למשל בשל שינוי הטרמינל שממנו יוצאת הטיסה, יש להשיב לנוסעים את סכום האגרה שנגבה ביתר.

בבקשה צוין, כי בעצם החברות גובות את האגרה בנאמנות כי היא לא מועברת ישירות אליה, אלא עליה להעביר את סכום האגרה המוטלת על הנוסעים לידי רשות שדות התעופה.


עו"ד עמרי בן נתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות