היועמ"שית נגד פעילת הליכוד: "מטרידה את עו"ד ליאת בן ארי"

בפניה לבקשת צו מניעה נגד אורלי לב נטען כי הפעילה "לא תפסיק ולא תנוח עד אשר הפרקליטה תתפטר מתפקידה כתובעת בהליך הפלילי המתנהל נגד נתניהו"
דניאל בן חמו |
אורלי לב בהפגנה בכיכר הבימה באוקטובר השנה. צילום: פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה הגישה לבית משפט השלום בת"א בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, ביחס למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, ולבני משפחתה. הצו התבקש בין היתר בגין פרסומים של אורלי לב ברשתות החברתיות המהווים המשך ישיר לפרסומים קודמים שלה בעניין בנה של ליאת בן-ארי, שבסופו של יום נאלצה להסיר מהרשת נוכח בקשה דומה לצו למניעת הטרדה מאיימת שביקש היועמ"ש דאז, ושבמסגרת הדיון בה התחייבה שלא לשוב ולפרסם פרסומים בעניין בנה של בן-ארי.

בבקשה, שהוגשה, מתבקש בית המשפט להורות ללב, המציגה עצמה כפעילה חברתית, להימנע מלפרסם בחשבון הטוויטר שלה או בכל מדיה אחרת כל פרסום הנוגע לבנה של עו"ד בן-ארי, ולהסיר כל פרסום בו מוזכר בנה.

היועצת המשפטית לממשלה מציינת בבקשה, כי בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי. תלונות רבות הוגשו למשטרת ישראל ע"י עובדי מדינה ועובדי עירייה בגין מעשי אלימות, איומים והטרדה, לרבות כאלה המופנים כלפי משפחתם וביתם הפרטי.

"לא יטילו עלינו אימה"

הגשת הבקשה, לעמדת בהרב-מיארה, "נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה, למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'. המדינה והיועצת המשפטית לממשלה מתכוונים לאחוז בכל אמצעי חוקי על מנת למגר פגיעה בעובדי ציבור, במקרים המתאימים".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מהבקשה עולה, כי לאחר שבשנת 2020 פרסמה אורלי לב פרסומים רבים בתדירות גבוהה ומוגזמת נגד עו"ד בן-ארי ובנה, קבע ביהמ"ש שבנסיבות המקרה הייתה קיימת הצדקה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת, וכך היה נעשה לו אורלי לב לא הייתה מורידה את הפרסומים מיוזמתה ומתחייבת שלא לפרסם פרסומים דומים בעתיד. אלא שחרף התחייבויותיה והחלטות ביהמ"ש, שבה אורלי לב לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים הנוגעים לליאת בן-ארי ולבני משפחתה, ונראה כי לב הצהירה בפני בית המשפט הצהרות ריקות מתוכן וכוונה, והכל במטרה להטעותו ולהימנע ממתן צו בעניינה.

לפי הבקשה, אורלי לב הצהירה בעבר כי לא תפסיק ולא תנוח עד אשר עו"ד בן-ארי תתפטר מתפקידה כתובעת בהליך הפלילי המתנהל נגד ח"כ בנימין נתניהו ואחרים, והיא אינה בוחלת באמצעים, ומסיתה הן נגד בן-ארי והן נגד בנה. אין ספק כי פרסומיה, נועד להטריד את עו"ד בן ארי, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטרידה ואת בנה ולפגוע בשלוות חייהם. יתירה מכך, מטרת הפרסומים היא להטיל מורא על בן-ארי ולרפות את ידיה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שנראה שאף בית המשפט בישראל אינו מטיל מורא על לב, אשר בחרה לשוב ולפרסם פרסום אודות בנה של בן-ארי, בניגוד להתחייבותה והצהרותיה.

______________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות