שנה וחצי מאסר לעובד התעשייה האווירית שגנב להבי מטוסים

עמי יוספיאן הודה כי גנב את חלקי המטוס ואף ניסה למכור אותם והורשע במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון. פרט למאסר הוא גם נקנס ב-30 אלף שקל
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, דנה מרשק-מרום, גזרה שנה וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 30 אלף שקלים, על עמי יוספיאן, עובד לשעבר בתעשייה האווירית, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות הפרת אמונים וגניבה על ידי עובד הציבור.

במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, הוגש כתב אישום מתוקן בו הודה העובד. מכתב האישום עולה כי העובד פנה לסוחר חלקי תעופה, הציג עצמו גם כן כסוחר, והציע למכור לו ציוד שמקורו לכאורה במחסן החלפים שלו, בעוד שתכנן לגונבו מהתעשייה האווירית.

הסוחר, שלא הכיר את העובד כסוחר, דיווח לתעשייה האווירית על הפניה החשודה, ובדיקה העלתה שמדובר בעובד התעשייה האווירית. בהמשך לכך, דיווחה התעשייה האווירית על האירוע ליחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ובמסגרת חקירת החשדות, פנה אל העובד שוטר סמוי שהציג עצמו כסוחר מתחיל, והתעניין ברכישת חלקי תעופה. העובד סיכם עם השוטר הסמוי על עסקה ראשונה למכירת עשרים להבי מנוע סילון אזרחי.

"על העונש לבטא את חומרת העבירה"

בבוקר ביצוע העסקה, נכנס העובד למחסני התעשייה האווירית באמצעות ההרשאות שלו כעובד, וגנב להבים בשווי של כמיליון שקלים. את הלהבים הוא הביא לפגישה עם השוטר הסמוי, ואז נעצר עם החלקים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על הנאשם 27 חודשי מאסר בפועל, וקנס בגובה 100 אלף שקלים, בכדי לבטא את חומרת המעשים הנובעת מהיקף העבירה, הרגישות הבטיחותית של חלקי התעופה, ניצול האמון שניתן בעובד על ידי התעשייה האווירית והציבור, והצורך בהרתעת עובדים נוספים שחשופים לפיתוי לניצול לצרכים אישיים של הכח שניתן בידיהם לשם ביצוע עבודתם.

בית המשפט דחה את טענת הסוכן המדיח שהעלתה ההגנה ועמד על החומרה בכך שהנאשם ניצל את האמון שניתן בו לתכנון וביצוע גניבה, וכן עמד על הנזק הבטיחותי הפוטנציאלי שבגניבת חלקי מטוס.

השופטת קיבלה את מתחם העונש שלו טענה הפרקליטות (18-36 חודשים), ומיקמה את העונש בתחתיתו, תוך שהיא קובעת כי עונש מאסר של 18 חודשים, יעביר את המסר ההרתעתי הנדרש לעובדי הציבור שיענשו בחומרה אם יעזו לנצל לרעה את הנגישות שלהם לידע ולרכוש במקום עבודתם.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק-מרום

______________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות