רוצים חלקת קבר? תתרמו כסף לעמותה

ביקורת עומק העלתה ליקויים חמורים בהתנהלות עמותת ישיבת אוהל יעקב זיכרון מאיר והקדש הלפרן, המפעילים את בית העלמין בבני ברק
דנה לווינסקי |
בית הקברות בבני ברק. צילום: פלאש 90

חשש כבד כי רוכשי חלקות קבר בבית קברות המופעל בידי הקדש הלפרן יעקב נאלצו 'לתרום' סכומים גבוהים לעמותת ישיבת אוהל יעקב זיכרון מאיר בני ברק, זאת לאחר שבדוחות ביקורת עומק מטעם יחידת רשם העמותות ויחידת רשם ההקדשות ברשות התאגידים, עלו ליקויים חמורים בהתנהלותם של הקדש הלפרן יעקב, המפעיל בית עלמין בבני ברק ועמותת אוהל יעקב זיכרון מאיר בני ברק (ע"ר), המפעילה מוסדות תורניים.

מדוחות הביקורת עלה, כי עמותת 'אוהל יעקב' הגישה דוחות כוזבים לרשם העמותות, בנוגע להכנסות מ'תרומות', למרות שלא מדובר בתרומות, אלא בתקבולים בגין מכירת חלקות קבר השייכות ל'הקדש הלפרן'. עוד עלה, כי העמותה רשמה בספריה הכנסות מהשכרת נכסים, שאינם שייכים לעמותה, אלא להקדש 'בית יתומים הלפרן זיכרון מאיר'.

כמו כן, נמצאה בעמותה התנהלות כספית לקויה. ליקויים אלה התאפשרו, בין היתר, נוכח ריכוז סמכויות רבות בידי חבר וועד העמותה, המשמש גם כמנהל בית העלמין של הקדש הלפרן ונאמן בהקדש בית היתומים, והיעדר פיקוח נאות של יתר מוסדות העמותה.

נוכח חומרת הליקויים בעמותה, קבע רואה החשבון, אשר טיפל בתיק מטעם יחידת רשם העמותות, כי עמותת 'אוהל יעקב' נדרשת לחתום על התחייבות לתכנית לתיקון ליקויים בליווי גורם מלווה, מטעם רשם העמותות לצורך תיקון הליקויים. במקביל, מתנהלים בבית המשפט המחוזי בתל אביב מספר הליכים משפטיים בעניינם של הקדשות הלפרן.

יחידת רשם ההקדשות מיוצגת בהליכים אלה באמצעות עו"ד רבקה רווח, ומבקשת למנות בעל תפקיד זמני, שינהל את ההקדשות, ויפעל לתיקון הליקויים שעלו בביקורות העומק שבוצעו בהקדשות. ביום 23 באוקטובר 2022, מינה בית המשפט המחוזי בת"א, לבקשת יחידת רשם ההקדשות, בעל תפקיד בהקדש הלפרן יעקב, לצורך ניהול בית הקברות.

עוד בכותרות: תושב חברון נאשם בעבירות מס

כתב אישום חמור הוגש לבית משפט השלום בירושלים כנגד חמאד שריתח, בן 39 מיאטה שליד חברון. שריתח מואשם בהפעלת רשת עבריינית בישראל שעסקה בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, ובהוצאה במרמה של חשבוניות המיועדות לתיעוד עסקאות בין עוסקים ישראלים לפלסטינים. בנוסף, מואשם שריתח כי איים על נחקרים בפרשה על מנת להניא אותם מלמסור עדות אמת כנגדו. על פי כתב האישום, העבירות שביצע שריתח גרמו נזק לקופת מדינת ישראל בסכום כולל של קרוב ל-20 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, שריתח הפעיל מערך להפצת חשבוניות מס פיקטיביות לעוסקים שונים. החשבוניות הוצאו על שם עוסקים שונים שעימם לא היה לנאשם קשר והוא לא היה מורשה מטעמם להוציא חשבוניות. חשבוניות אלו לא ייצגו עסקאות אמת וכל מטרתן הייתה לאפשר לעוסקים שקיבלו אותם לקזז מס תשומות ולהפחית חבות מע"מ. הסכום הכולל שנרשם בחשבוניות הללו היה כ-76 מיליון שקלים והמס הכלול בהן הוא כ-11.2 מיליון שקלים.

_______________________________________________

עו"ד לירן כפיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות