ניצל את מנגנון ההתחשבנות בין ישראל לרש"פ לעבירות מס

מאד שריתח מחברון, נאשם בהפעלת רשת עבריינית שהפיצה וקיזזה חשבוניות פיקטיביות שנועדו לתעד בין עוסקים ישראלים לפלסטינים בהיקף של 20 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

כתב אישום חמור הוגש לבית משפט השלום בירושלים כנגד חמאד שריתח, בן 39 מיאטה שליד חברון. שריתח מואשם בהפעלת רשת עבריינית בישראל שעסקה בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, ובהוצאה במרמה של חשבוניות המיועדות לתיעוד עסקאות בין עוסקים ישראלים לפלסטינים. בנוסף, מואשם שריתח כי איים על נחקרים בפרשה על מנת להניא אותם מלמסור עדות אמת כנגדו. על פי כתב האישום, העבירות שביצע שריתח גרמו נזק לקופת מדינת ישראל בסכום כולל של קרוב ל-20 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, שריתח הפעיל מערך להפצת חשבוניות מס פיקטיביות לעוסקים שונים. החשבוניות הוצאו על שם עוסקים שונים שעימם לא היה לנאשם קשר והוא לא היה מורשה מטעמם להוציא חשבוניות. חשבוניות אלו לא ייצגו עסקאות אמת וכל מטרתן הייתה לאפשר לעוסקים שקיבלו אותם לקזז מס תשומות ולהפחית חבות מע"מ. הסכום הכולל שנרשם בחשבוניות הללו היה כ-76 מיליון שקלים והמס הכלול בהן הוא כ-11.2 מיליון שקלים.

בנוסף, מואשם שריתח בהוצאה במרמה של חשבוניות מסוג I המשמשות להתחשבנות בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. חשבוניות אלו מונפקות על ידי משרדי מע"מ אזוריים לעוסקים ישראלים המבצעים עסקאות עם עוסקים פלסטינים. על בסיס חשבוניות אלו מקזזים עוסקים פלסטינים את חבות המע"מ שלהם מול הרשות הפלסטינית, ואחת לחודש מעבירה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית את המע"מ שגבתה מעוסקים ישראלים בגין העסקאות המפורטות בהן.

איומים ועבירות מס

על פי כתב האישום, הנאשם פעל להקמה ורישום של חברות ישראליות על שם ישראלים מטעמו, והנחה אותם לדרוש חשבוניות I ממשרדי מע"מ אזוריים. את החשבוניות העביר לעוסקים פלסטינים שלא היה להם קשר עסקי עם החברות הישראליות על מנת שינכו את המס הגלום בהן מול הרשות הפלסטינית. את סכום המס שהיה נקוב בחשבוניות, שהסתכם בכ-6.2 מיליון שקלים, קיבלה הרשות הפלסטינית ממדינת ישראל במסגרת מנגנון ההתחשבנות הכספית ביניהן. בדרך זו, קיבל הנאשם כספים רבים במרמה מקופת מדינת ישראל וסייע לחברות פלסטיניות להתחמק מתשלום מס.

בנוסף, מואשם שריתח כי על מנת להפחית את חבות המע"מ של חלק מהחברות שהקים לצורך הנפקת חשבוניות I, קיזז חשבוניות מס פיקטיביות על שם עוסקים שונים ואף קיזז מס ללא חשבוניות כלל. סכום המס שקיזז הנאשם מסתכם בכ-2 מיליון שקלים.

לבסוף, מואשם שריתח כי במהלך החקירה איים על אחד הישראלים שעל שמם הקים חברות כי יפגע בו אם ימסור עדות נגדו. בנוסף, מואשם שריתח כי התקשר לאחד ממנהלי החשבונות בחברות שהקים ואיים עליו כי יפגע בו כתגובה על כך שהעיד נגדו.

_______________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות