רצח יואל להנגהל – כתב אישום על רצח נגד אחד המעורבים

ליעד אדרי, 21 מקריית שמונה, הוא היחיד שהועמד לדין עד כה על בפרשת הרצח בה מצא את מותו יואל להנגהל נער בן 18. הוא נאשם גם בשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה
אייל חן |
הנאשם ברצח ליעד אדרי בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד ליעד אדרי, 21 מקריית שמונה, בגין רצח יואל להנגהל ז"ל, בן ה-18.

לנאשם מיוחסת עבירות של רצח, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

על פי כתב האישום, המנוח נמנה על שבט "בני המנשה", עלה לארץ מהודו והתגורר בנוף הגליל. בין המנוח לנאשם לא קיימת היכרות מוקדמת. לפני כחודש וחצי, שהה המנוח יחד עם חברתו ברחבה הסמוכה לבית ההסתדרות בקרית שמונה. למקום הגיעו מספר קטינים והטרידו את המנוח ואת וחברתו.

בעקבות כך, כך על פי המתואר באישום, התפתחה במקום קטטה בין המנוח לקטינים. כתוצאה מהקטטה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. לזירה הגיעו שוטרים כדי לטפל באירוע התקיפה. הנאשם הגיע למקום עם עוד שנים התעניין בנעשה ועזב את המקום.

לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, הנאשם ואחר הגיעו לרחבת ההסתדרות ונפגשו עם חבורת נערים שהתכנסה במקום. הנאשם, האחר וחבורת הנערים החלו לצעוד לעבר רחבת ההסתדרות, כשהנאשם מצויד בסכין, אותה הסתיר מתחת לשרוול. הנאשם ניגש למנוח ולחבריו, נופף בידו השמאלית בצורה מתלהמת וצעק לעברם: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן".

בין הנאשם לבין המנוח החל עימות מילולי, הנאשם ניגש לעבר המנוח, דקר אותו דקירה אחת בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר, שב הנאשם לרחבת ההסתדרות, שעט לעבר המנוח ובעט בו בחוזקה. בעקבות כך, התמוטט המנוח ונפל לרצפה. כתוצאה ממעשה הנאשם, נגרם למנוח פצע דקירה בבטן והוא הובהל לבית חולים "זיו" בצפת, שם בוצעו בו פעולות החייאה אך ללא הצלחה ונקבע מותו. באותו לילה הסתיר הנאשם בעזרת אחרים את הסכין, והעלים את המכנסיים והקפוצ'ון אותם לבש. בנוסף, הורה הנאשם לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה.

עוד בפלילים: נערים שדדו באיומי סכין אופניים חשמליים

לבית משפט השלום לנוער בבת ים הוגש כתב אישום כנגד שני נערים כבני 17 מבת – ים, זאת לאחר ששדדו אופניים חשמליים מקטין אחר תוך שתקפו אותו באמצעות אגרופן ואיימו עליו בסכין.

מכתב האישום עלה כי במהלך אוקטובר ישבו המתלונן וחברו (16) על ספסל ברחוב שנקין בתל אביב, ובסמוך אליהם חנו אופניו החשמליים של אחד מהם. בשלב מסוים הגיעו הנאשמים למקום וניסו לגנוב את האופניים. כשבעל האופניים שאל אותם לפשר מעשיהם, תקף אותו אחד הנאשמים באמצעות אגרופן שנשא.

בשלב זה, כך נטען בכתב האישום, הנאשמים דרשו מהמתלונן הקטין לשחרר את הנעילה של האופניים תוך שהם מאיימים עליו באמצעות סכין. לבסוף, בשל חששו מהם, שיחרר הקטין את הנעילה של האופניים, והנאשמים נטלו אותם וברחו מהמקום כשהם רוכבים עליהם. כתוצאה ממעשי הנאשמים נגרם למתלונן חתך בפנים והוא פונה לבית החולים לטובת קבלת טיפול רפואי.

במקביל לכתב האישום המייחס לשניים ביצוע עבירת שוד, הוגשה בקשה להארכת מעצרם, במסגרתה טענה בין היתר כך: "מסוכנותם של המשיבים נלמדת נוכח ביצוע המעשים במקום ציבורי, ברחוב בו התהלכו אנשים, ובמקום בו יש עסקים פועלים ומצלמות נראות לעין. כל זה מלמד על תעוזה וחוסר פחד".


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות