באופן חריג – ביהמ"ש דחה הסדר טיעון מקל לנאשמים בירי

מצלמה נסתרת של המשטרה תיעדה אירוע ירי באשקלון באוקטובר 2021 בלב שכונת מגורים, ולמרות זאת קבע הסדר הטיעון עונשים קלים. השופט: "פגיעה במסר לציבור"
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

בצעד חריג שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, דחה הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות למספר נאשמים וקבע כי אליאב קסנטיני ירצה עונש של 41 חודשי מאסר וקנס בגובה 10 אלף ש"ח וכן מאסר על תנאי ועל רן חמיאס גזר השופט 40 חודשי מאסר, קנס בגובה 10 אלף ש"ח וכן עונש מאסר על תנאי ופסילת רישיון נהיגה למשך 6 חודשים. ״סצנה עבריינית בוטה, שכאילו נלקחה מסרט מאפיה", כתב השופט ביתן בגזר הדין וציין כי העונשים שנקבעו בהסדר הטיעון בין הצדדים "פוגעים במסר לציבור".

על פי כתב האישום העבריין מומי קסנטיני, בנו אליאב ורן חמיאס, יושבים עם אחרים בבית. שני כלי רכב מגיעים לאזור ואנשים יוצאים מהם.

בשלב הבא, כך מתואר בכתב האישום, הנאשמים יוצאים מהבית כששניים מהם אוחזים נשק בידיהם, מגיעים לכלי הרכב ולאנשים. מומי קסנטיני פונה לשוחח עם אחד מיושבי הרכב, ורן חמיאס שעומד בסמוך, יורה לעבר אחד הרכבים. כלי הרכב עזבו את המקום במהירות ותוך כדי מנוסתם אליאב קסנטיני עמד באמצע הכביש מאחוריהם ויורה שלוש יריות. אחר כך הנאשמים והאחרים שהיו איתם חוזרים לבית. לפי האישום, בהמשך, מומי קסנטיני הינחה אחרים שהגיעו למקום לחפש תרמילי ירי בזירה.

המקרה התרחש בחודש אוקטובר 2021 באשקלון, בשכונת ברנע בעיר והוא תועד כולו במצלמה נסתרת שהציבה המשטרה מול ביתו של מומי קסנטיני.

הסדר טיעון מקל

השלושה, מומי קסנטיני, בנו אליאב ורן חמיאס הודו בעבירות שיוחסו להם בכתב האישום, כך שמומי הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט, ואילו אליאב וחמיאס הורשעו בעבירות של נשיאת נשק וירי מנשק חם. במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם השלושה, הוסכם כי מומי לא ירצה עונש מאסר מעבר לתקופת המעצר שבה ישב – שלושה חודשים. על הבן אליאב הוסכם עונש של 30 חודשי מאסר כולל הפעלה של עונש מאסר על תנאי, ואילו על חמיאס הוסכם עונש של 29 חודשי מאסר אשר כוללים גם מאסר מתיק אחר וכן קנס בגובה 20 אלף שקלים.

הסדר הטיעון הוגש לבית המשפט והשופט ביתן הדגיש בגזר הדין את חומרת האירוע ואת הסכנה הגלומה בעצם הימצאותו של נשק חם בידי גורמים עבריינים, כרבה וכחמורה.

"ירי מנשק בטבורה של עיר", כתב השופט, "בלב שכונת מגורים, בשעת ערב, כמו במקרה זה, מעמיד בסכנה לא רק את מי שהירי כוון לעברו אלא גם אזרחים שאינם קשורים לאירוע".

השופט ביתן והוסיף סירב לקבל את הסדר הטיעון שהושג בין הפרקליטות לבין הסנגורים של הנאשמים וציין כי אישור של הסדר טיעון אינו אוטומטי. לפי בית המשפט, העונשים שנקבעו לאליאב ולחמיאס על פי הסדר הטיעון הינם "קלים מאוד". "ענישה כזו", הוסיף השופט, "מעבירה לציבור מסר הפוגע במאבק בתופעת עבירות האלימות והנשק ויש בו כדי לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק״.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

_______________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות