מנהלים בחברות ענף הדלק נאשמים בעבירות מס

3 כתבי אישום שהוגשו לאחרונה לביהמ"ש השלום מייחסים למנהלים קיזוז חשבוניות ביותר מ-41 מיליון שקל ובהפחתת חבות מס בסכום של למעלה מ-6 מיליון שקל
נעמה כהן |
רשות המסים, ארכיון.

שלושה כתבי אישום הוגשו לאחרונה לבית משפט השלום כפר סבא כנגד מנהלים בחברות בענף הדלק, המואשמים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות על סך למעלה מ-41 מיליון שקלים. החשבוניות, שהונפקו על שם עוסקים שונים, שימשו להפחתת חבות המס הכוללת של החברות שניהלו החשודים בסכום של למעלה מ-6 מיליוןשקח.

על פי כתב האישום, בין השנים 2018-2021 קיזזו הנאשמים מוחמד סמארה, עבד אל רחים סולטנה ואדהם עירקי חשבוניות פיקטיביות במסגרת דיווחי המע"מ של חברת "אבו אלשיך לשיווק בע"מ", אשר בבעלותו של סמארה. כמו כן, קיזז עבד סולטנה חשבוניות במסגרת דיווחי המע"מ של חברת "ס. אבו אלשיך לשיווק בע"מ", לאחר שרשם את החברה על שם קרובת משפחה. החשבוניות הונפקו על שם 12 עוסקים שונים, אשר לא ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות המתוארות בהן.

"במעשיהם המתוארים בכתב האישום", כך נכתב לבית המשפט, "רשמו הנאשמים את החשבוניות הכוזבות בספרי הנהלת החשבונות של החברות שניהלו מבלי שעשו או התחייבו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות, זאת על מנת להפחית את מס התשומות הגלום בחשבוניות מחבות המס שלהם". המנהלים מואשמים בכך שניכו מס תשומות בלי שהיה להם לגביו מסמך במטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות וכן בכך שהכינו, ניהלו או הרשו להכין פנקסי חשבונות כוזבים.

עוד בחדשות: רשות התאגידים תבדוק מאות עמותות לא מדווחות

יחידת רשם העמותות והחל"צ ברשות התאגידים פתחה במבצע פיקוח מיוחד על מאות עמותות, שאינן מגישות דיווחים שנתיים ומפרות את הוראות חוק העמותות. "עמותות פעילות שאינן מדווחות", אומרים ברשות התאגידים, "פוגעות בשקיפות מידע על אודות פעילותן לציבור כולו וליחידת רשם העמותות, ובכך פוגעות ביכולת היחידה לפקח עליהן. מכאן, חשיבות המבצע המיוחד".

עמותות נדרשות להגיש מדי שנה דיווח על פעילותן בשנה שחלפה ועל התנהלותן הכספית. דיווחים אלה מאפשרים ליחידת רשם העמותות והחל"צ לפקח על פעילות העמותה ולבחון את עמידתן בהוראות החוק והנחיות הרשם, לוודא כי העמותה מקדמת את מטרותיה וכי לא מבוצעת חלוקת רווחים אסורה. חשוב לא פחות, דיווחים אלה מתפרסמים לציבור, מיידית וללא תשלום, באתר גיידסטאר. פרסום זה מקיים את העיקרון, לפיו עמותות ותאגידים אחרים ללא כוונת רווח נדרשים לרמת שקיפות גבוהה, בין בשל הישענותם על תרומות פרטיות ותקציבים ציבוריים ובין בשל העניין הציבורי הכללי בפעילות תאגידים מסוג זה.

"עמותות פעילות שאינן מדווחות", אומרים ברשות התאגידים, "פוגעות בשקיפות מידע על אודות פעילותן לציבור כולו וליחידת רשם העמותות, ובכך פוגעות ביכולת היחידה לפקח עליהן. מכאן, חשיבות המבצע המיוחד".

_______________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות