15 שנות מאסר פורץ שאנס בת 82 הסובלת מלקות ראייה

המחוזי בחיפה גזר את העונש על אחמד ח'טיב שהורשע כי פרץ לבית הקשישה בצפון הארץ באוגוסט 2020 ותקף אותה מינית: "ניפץ ברגל גסה את עולמה המוגן והבטוח"
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
אילוסטרציה evanto

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 15 שנות מאסר בפועל על אחמד ח'טיב שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות כנגד אישה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כאשר פרץ לדירתה בצפון הארץ באוגוסט 2020. "הנאשם", נכתב בגזר הדין, "ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ באחת את עולמה המוגן והבטוח של המתלוננת".

על פי הכרעת הדין, בעת שהמתלוננת ישנה במיטתה בחדר השינה, וחבר שלה ישן על ספה בסלון, נכנס הנאשם לתוך הדירה דרך המרפסת. תחילה נכנס לסלון ונטל קופסת סיגריות ומשקפי שמש ואז נכנס הנאשם לחדר השינה בו ישנה המתלוננת, נגע בגופה וביצע בה עבירות מין חמורות. בשלב מסוים ולאחר שמיששה את חלקו האחורי של ראש הנאשם הבינה המתלוננת כי מדובר באדם זר שנכנס לדירה.

עולם שהתנפץ

בהכרעת הדין כתבו השופטים: "לאור כושרו הפיזי והקוגניטיבי של הנאשם בליל האירוע כפי הוכח, המסקנה המתחייבת היא שגם אם אכן הנאשם היה תחת השפעה כלשהי של סם, הדבר לא פגע ביכולותיו הבסיסיות".

המדינה עמדה בטיעוניה על החובה להביע מסר עונשי ברור ותקיף כנגד מי שפוגע בגופה של אישה וזכותה לאוטונומיה על גופה. "לא קשה", אמרה בשלב הטיעונים לעונש עו"ד ענבל ברנסון, מטעם הפרקליטות, "לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו ומוצא אדם זר הגוהר עליו ותוקף אותו מינית, והדברים נכונים במשנה תוקף ביחס למתלוננת".

בית המשפט הוסיף והתייחס לנזק ולפגיעה המשמעותיים שנגרמו למתלוננת שהינם בלתי הפיכים נוכח גילה והקושי שלה לעבד את הפגיעה ולהתאושש ממנה. עוד ציינו השופטים בגזר הדין, כי הנאשם, "ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ באחת את עולמה המוגן והבטוח של המתלוננת".

בנוסף למאסר בפועל לתקופה של 15 שנות מאסר, גזר בית המשפט על הנאשם לשלם פיצויי לטובת המתלוננת העומד של 90 אלף שקלים.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות